Podczas gdy model Digital Series iQ jest od niedawna w ofercie Mark Andy, inna prezentowana w czasie Open House maszyna – Digital Pro 3 – ma już niemal 3-letni „staż rynkowy”. Wprowadzona została do sprzedaży – podobnie jak Evolution Series E3 – podczas targów Labelexpo Europe 2019. Jest to kolejnej generacji urządzenie hybrydowe/cyfrowe, bazujące na technice tonerowej.
„To bardzo kompaktowe rozwiązanie, a przy tym można je wyposażyć w liczne opcje dodatkowe, pozwalające na produkcję wysoko uszlachetnionych etykiet” – mówił Łukasz Chruśliński podczas prezentacji Digital Pro 3. Ich liczne przykłady można było zobaczyć na stojących obok ekspozytorach z zadrukowanymi rolami.
Druk cyfrowy to także wydajne drukowanie krótkich serii, również z uwzględnieniem personalizacji treści: tekstu oraz grafiki. O tym, jak szybko można zrealizować takie zlecenie, organizatorzy przekonali drukując na maszynie Digital Pro 3 etykiety ze zdjęciami wykonanymi w trakcie Open House. Wcześniej zostały one przygotowane przy użyciu specjalistycznego oprogramowania. Tę część prezentacji poprowadziła Agnieszka Rapacka – specjalista ds. prepress Mark Andy Europe, która opowiedziała o kolejnych krokach jakie należy wykonać, by etykieta została wydrukowana bez błędów i z oczekiwaną, wysoką jakością. Drukowana partia uwzględniała różne zdjęcia, które uczestnicy mogli samodzielnie nakleić na butelki z wodą i zabrać jako pamiątkę z tego wydarzenia.
Mówi Agnieszka Rusin, reprezentująca kadrę pedagogiczną Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej:
„Dziękujemy za niezwykłe miłe – jak zwykle zresztą – przyjęcie i za bardzo merytoryczny program spotkania, przygotowany przez organizatorów. W wydarzeniu wzięli udział studenci 2. roku i była to ich pierwsza wizyta w Mark Andy. Z reakcji i rozmów wynika, że prezentacje i sama tematyka cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem z ich strony. Świadczą o tym m.in. pytania o ewentualne praktyki czy staż w polskim oddziale Mark Andy. Cieszymy się, że firma ta jest tak bardzo zaangażowana we wsparcie dla środowiska akademickiego. To niezwykle ważne, gdyż daje naszym studentom szansę na poznanie najnowszych technologii, także od praktycznej strony”.
Lena Chmielewska-Bontron podsumowuje:
„Dziękujemy studentom i ich opiekunom za przyjęcie naszego zaproszenia i za aktywność podczas spotkania oraz po jego zakończeniu. Jako producent maszyn drukujących staramy się dzielić naszą wiedzą i doświadczeniem z osobami, które kształcą się w kierunku poligraficznym. Open House to optymalna forma, by to zrobić, dająca możliwość bezpośredniego kontaktu. Ze swojej strony deklarujemy, że tego typu spotkania będziemy organizować także w kolejnych latach”.
Źródło: Mark Andy