spot_imgspot_img

Kolejny sezon podcastów za nami

Podcasty w naszej branży, to nie takie oczywiste. Już wiemy, że ich słuchacie, bo mówią o nich wyniki. Ale o samych wynikach w innym poście. Teraz podsumujmy nieco sezon, który właśnie zakończyliśmy. Sezon, bo tak dzielimy projekt, który nazwaliśmy NIEZBĘDNIK POLIGRAFA.

Sezon 12-ty przyniósł dużo niespodzianek. Odcinek pierwszy (#70) nadał od razu dużego tempa. Edyta Rutkowska i Małgorzata Szymczuk z KB Folie Polska posiadają ogromną wiedzę dotyczącą produkcji opakowań giętkich. Kilka z tematów poruszonych w tej rozmowie pokazało, jak bardzo produkcja opakowań jest po prostu wymagająca. Przy okazji obie Panie wyraźnie potwierdziły, że nadal mamy niezły bałagan w obszarze przepisów, bo Dyrektywy Unijne jedno… a przepisy lokalne drugie. Tytuł podcastu: Rozszyfrujmy co nieco… z opakowania.

Kolejny nasz gość to Wojciech Mataczyński z firmy Heidelberg, który z zainteresowania, pasji i pracy – zajmuje się tematem szeroko rozumianego marketingu. A my, mogliśmy po prostu porozmawiać o tym, jak marketing jest istotnym narzędziem, często niedocenianym przez drukarnię, w komunikacji z klientami. Przykłady przytoczone przez naszego gościa pokazały również, ile posiadamy możliwości i nie zawsze z nich korzystamy. Tytuł podcastu #71. Różne oblicza marketingu… ale jakie?

Tak, wiemy, że wszystkie oczy w poligrafii (może prawie wszystkie) skierowane są w stronę opakowań i etykiet. I tym razem zajęliśmy się tym drugim tematem. Etykiety… choć przez wiele osób zupełnie pomijany, są jak najbardziej obszarem wymagającym wiedzy, umiejętności, kompetencji i trochę… innego spojrzenia, bo tutaj klient nie zawsze ma rację. Innymi słowy to ogromny obszar, w którym mamy możliwość zaistnieć z biznesem. Gdzie? Wystarczy się rozejrzeć. Etykiety są wszędzie. Ich różnorodność jest tak duża, że kiedy przypatrujemy się na technologię – to możemy je produkować na małych drukarkach mieszczących się na biurku, cyfrowo, na maszynach hybrydowych i wreszcie… fleksograficznych. Jaki rynek, taka technologia. Aleksandra Czarniecka, Renata Kuczyńska Marczak z drukarni Etidtuk Etykiety.pl oraz Piotr Lis z 3M opowiadają między innymi o wyzwaniach dla drukarni oraz typowych wpadkach, jakie mogą się pojawić. Tytuł podcastu #72. Etykiety i opakowania nie jedno mają imię.

Niespodzianką dla wielu z Was była prezentacja podcastu z zapisem wykładu, jaki zrobił Prof. Witold Orłowski podczas obchodów 30-lecia Polskiej Izby Druku. Wszak poligrafia jest całkiem pokaźną częścią naszej gospodarki i dane, które mogliśmy zobaczyć, a Państwo dodatkowo wysłuchać – wyraźnie nakreślają to, co wydarzyło się w minionych latach, ale także prawdopodobieństwo tego, co może się wydarzyć w kolejnych miesiącach. Podcast ten został wyemitowany przez nas w ramach drugiej serii uruchomionej przez nasze wydawnictwo jako NIEZBĘDNIK POLIGRAFA EXTRA. Tytuł podcastu #73. Polska gospodarka i jej perspektywy na przyszłość.

W kolejnym tygodniu przedstawiliśmy materiał i temat, jaki sami poruszyliście, bowiem z tym wyzwaniem zdaje się, że mierzymy się wszyscy. Krótko ujmując tematem podcastu jest komunikacja. Każda komunikacja. Nie ma znaczenia, czy ona dotyczy bezpośrednio firmy (wewnętrzna), czy też zewnętrzna skierowana na współpracę z naszymi klientami. I wbrew pozorom, jest to jeden z najważniejszych tematów. Tutaj też przygotowaliśmy cały cykl, którego kolejne odcinki będą ukazywały się w serii EXTRA. Naszym gościem w tej części była Joanna Katyńska z WEC Communication,  czyli osoba zajmująca się tym tematem zawodowo. Tytuł podcastu #74. Nikt nie mówi o nas lepiej, jak my sami.

Na zakończenie tego sezonu pojawił się podcast, który trafił swoim terminem na TŁUSTY CZWARTEK. Zatem po prostu, nie czekaliśmy z publikacją. Piotr Lis (3M), Paweł Szpil (2Press) i moja skromna osoba… rozmawialiśmy o tematach, które trochę z humorem, ale mimo wszystko dotykają poligrafii i być może będą również tematami, nad którymi pochyli się kilka osób dostrzegając swój nowy rynek. Pomysł na ŚNIADANIE POLIGRAFA powstał dawno, ale jakoś brakowało nam czasu, by zebrać się i wreszcie usiąść. Przy okazji zobaczyliśmy, że wszyscy tego dnia publikują piękne zdjęcia z pączkami. Koniec końców, stwierdziliśmy, że o pączkach porozmawiamy przy okazji omówienia ciekawych tematów z naszej branży. Jak sądzicie, czy nam się udało?

Tytuł podcastu #75. O poligrafii… ale przy pączkach. Co w kolejnym sezonie? O tym już wkrótce, bo materiały w dużej mierze są już nagrane. Nasi goście, czasami rozmawiają z nami podczas targów RemaDays, a czasami odwiedzają naszą redakcję. Już dzisiaj zapraszam do słuchania kolejnego sezonu 13-ego NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA.

MIrosław Pawliński – red. naczelny Świat Poligrafii Professional


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak