Kongres Art Of Color

0

8 listopada 2017 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpoczął się dwudniowy Kongres Poligrafii pod nazwą Art of Color. Jest to pierwsza edycja Kongresu, który ma w przyszłości przeplatać się w tym miejscu z targami Poligrafia. Targi Poligrafia wracają do Poznania w edycji co dwa lata już od przyszłego roku – razem z Taropakiem.

Gości Kongresu przywitał Piotr Dobrołęcki (magazyn literacki Książki), który pełnił rolę konferansjera. W swojej krótkiej prezentacji przedstawił prelegentów i cel Kongresu, po czym rozpoczęły się prezentacje poszczególnych prelegentów…

Piotr Dobrołęcki
- reklama -

Rozwój branży poligraficznej – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy – to prezentacja, którą poprowadził Jakub Dyląg – prezes zarządu Quad/Graphics Europe. Bardzo ciekawie przedstawił wyzwania, jakie stoją przed drukarniami i możliwości, jakie drukarnie posiadają – kiedy starają się przyciągnąć klientów w sposób bardziej kreatywny, wykorzystując także najnowsze osiągnięcia technologiczne.

Nowa generacja cyfrowej produkcji Heidelberga – to prezentacja poprowadzona przez Jordi Giralta – dyrektora sprzedaży Primefire w firmie Heidelberg. Prelegent zaprezentował portfolio maszyn tego producenta, zwracając szczególną uwagę na maszynę drukującą Primefire, której premiera odbywała się podczas targów drupa.

Jordi Giralta

Innowacje w poligrafii – kierunki rozwoju to prezentacja, którą poprowadził dr inż. Jacek Hamerliński z centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego. W swoim wystąpieniu zaprezentował tematy, które są często określane jako około poligraficzne, ale już dzisiaj są tematami – nad którymi warto się zastanawiać pod względem ich rozwoju i innowacyjności.

Eco3 – Ekologia, Ekonomia i Ekstra wygoda – to prezentacja przygotowana przez Stefana Piotrowskiego z firmy Agfa Graphics, w której prelegent przedstawił zagadnienia związane nie tylko z ekologią ale także tematy związane z kosztami produkcji, zarządzaniem całości obiegu informacji w firmie – jako całościowy pakiet oferowany przez firmę Agfa. Eco3 jest nową odsłoną tematów, które będą skupiały uwagę drukarni w najbliższym czasie.

Dyrk Winkler z firmy Koenig & Bauer w swojej prezentacji przedstawił podejście firmy do wyzwań jakie stoją przed drukarniami z obszaru produkcji opakowań. Dirk Winkler odpowiada w firmie Koenig & Bauer za wdrażanie nowych technologii i podczas prezentacji zwracał uwagę na najważniejsze punkty, stanowiące o sukcesie drukarni oraz powiązania z technologią, jaką oferuje firma przez niego prezentowana.

Andrzej Płatek – wiceprezes w firmie Reprograf, odpowiedzialny między innymi za sprzedaż maszyn offsetowych Komori – przedstawił temat: Druk cyfrowy – przyszłość poligrafii. Główny akcent prezentacji został położony na maszynę Komori Impremia IS 29 – cyfrową maszynę drukującą, którą Komori przedstawiło już w wersji w pełni pracującej podczas ostatnich targów drupa. Impremia IS 29 wydaje się niezwykle ciekawą propozycją i ofertą dla drukarń przygotowujących się do wejścia na nowe rynki.

Andrzej Płatek

Jak niepowtarzalne opakowanie pomaga sprzedać produkt, to temat prezentacji poprowadzonej przez Karola Główkę z firmy Digiprint. Personalizacja opakowań z wykorzystaniem druku cyfrowego, czy wreszcie sukces, o którym do tej pory mówią wszyscy – kampania Coca Coli, to tylko przykłady na wykorzystanie najnowszych technologii w produkcji unikalnych opakowań i etykiet z wykorzystaniem maszyn HP Indigo.

Jak zmieniają się oczekiwania w kontekście komponentów do produkcji poligraficznej, czyli farby drukowe wczoraj, dziś i jutro – to tytuł prezentacji poprowadzonej przez Roberta Kuczerę z firmy hubergroupe Polska. To niezwykle ciekawe, jak producenci farb muszą sprostać wymaganiom nie tylko konsumentów (bezpieczeństwo) ale także drukarń, które inwestując w nowe maszyny drukujące zwiększają tym samym prędkości drukowania itd.

Robert Kuczera

… ciąg dalszy chyba nastąpi.

A N K I E T A

 

Ankieta

W każdy poniedziałek jedno pytanie w naszej ankiecie. tematy różne i przeróżne. Zarówno technologie, innowacje, finansowanie, opinie itd. Komentarz redakcyjny zawsze w kolejnym tygodniu. Zapraszamy do stałego śledzenia naszych pytań. Być może posłużą one przygotowaniu znacznie większego opracowania.