- reklama -

Podczas targów RemaDays Warsaw 2020 po raz pierwszy w Polsce zostanie zaprezentowany nowy ploter wielkoformatowy z oferty Konica Minolta – AccurioWide 200. Maszyna, dostępna w dwóch wariantach, umożliwia obsługę różnorodnych podłoży sztywnych i giętkich o szerokości do 2 m i grubości maksymalnej 45 mm.

W konfiguracji uwzględniającej cztery kolory i biały atrament maszyna jest w założeniach dostawcy dedykowana m.in. drukowaniu na przezroczystych materiałach do podświetleń oraz wykorzystywania bieli jako koloru dodatkowego. Z kolei w konfiguracji 6-kolorowej oferuje użytkownikom jeszcze większą paletę barw. Urządzenie sterowane jest oprogramowaniem, optymalizującym procesy produkcyjne oraz zużycie materiałów.

„To rozwiązanie, którego zastosowania są ograniczone jedynie wyobraźnią użytkownika – mówi Mateusz Woźniak, dyrektor działu rozwiązań produkcyjnych w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska. – Znakowanie, sztuka i fotografia, a także murale, etykiety przemysłowe, reklama, poligrafia, urządzanie wnętrz – to tylko niektóre sektory, w których znajduje ono zastosowanie. AccurioWide 200 umożliwia zadrukowywanie materiałów giętkich, stąd możliwość jego zastosowania przy grafice okiennej czy podłogowej. Kolejną opcją jest produkcja wysokiej jakości tablic czy bannerów o wyższej trwałości.

Nasz nowy ploter umożliwia także drukowanie na niestandardowych podłożach sztywnych – drewnie, metalu czy szkle. Wysoka jakość obrazu sprawia, że nadaje się do reprodukcji fotografii i grafiki artystycznej, także na płótnie teksturowanym lub szkle. Znajduje również zastosowanie przy projektowaniu stoisk targowych i wnętrz czy wszelkiego rodzaju scenografii. Przykłady tego rodzaju prac będzie można zobaczyć  na naszym stoisku, którego elementy będą wykonane w tej właśnie maszynie”.

MGI Jetvarnish 3DS czyli jak wzbogacić wydruk o efekty specjalne

Drugą z atrakcji, jakie firma Konica Minolta przygotowuje z myślą o zwiedzających targi, jest znane już w rynku – także polskiego – urządzenie do uszlachetniania – MGI Jetvarnish 3DS. „Obecnie dobry jakościowo wydruk to za mało – podkreśla Mateusz Woźniak. – Musi on zdecydowanie wyróżniać produkt, przyciągać uwagę klienta i dotyczy to niemal każdej branży.

Maszyna MGI Jetvarnish 3DS – dzięki możliwościom sensorycznego lakierowania oraz nakładania folii na arkuszach w trybie na gorąco – pozwala osiągać niesamowite efekty, które nadają finalnym produktom zupełnie nowy charakter. Produkty poligraficzne np. opakowania stają się w efekcie bardziej atrakcyjne dla odbiorcy końcowego. To z kolei wpływa na ich sprzedaż, a co za tym idzie – na sukces producenta, tj. klienta naszego klienta. Dzięki temu urządzeniu drukarnia może pomóc swoim klientom w uatrakcyjnieniu ich oferty”.

„Kosmiczne” doznania i rozszerzona rzeczywistość

Obie maszyny będą prezentowanej w niecodziennej scenerii, stylizowanej na podróż kosmiczną – zgodnie z hasłem „Print Evolution Journey”, jakie będzie przyświecało obecności Konica Minolta na tegorocznych targach. „Wiele elementów targowej scenografii zostanie przygotowanych z udziałem obu naszych targowych „gwiazd” – dodaje Mateusz Woźniak. – Mamy więc nadzieję, że dla naszych gości będzie to bardzo interesująca „wyprawa”, podczas której pokażemy nieograniczone możliwości, jakie w nich drzemią. Jesteśmy szczególnie podekscytowani faktem, że po raz pierwszy zaprezentujemy ploter wielkoformatowy.

Jego pojawienie się w naszej ofercie oznacza, że Konica Minolta wkracza na nowy w jej przypadku segment produkcji poligraficznej – przemysłowego druku inkjetowego w technologii UV LED. Mamy nadzieję, że prezentacje zarówno AccurioWide 200, jak też znanej, cenionej przez rynek linii do uszlachetniania MGI staną się dla wielu naszych gości inspiracją”.

„Podobnie jak pokazy specjalnej aplikacji Konica Minolta, dedykowanej zastosowaniom z zakresu augmented reality – kontynuuje Mateusz Woźniak. –  Jest to profesjonalne rozwiązane, dzięki któremu można łatwo korzystać z udogodnień druku rozszerzonego, pozyskując tym samym więcej informacji.

Można przy jej użyciu przygotowywać przede wszystkim cyfrowe kampanie marketingowe, które łączą w sobie przestrzeń rzeczywistą i pozwalają na korzystanie z multimediów tu i teraz. Część materiałów, które przygotowujemy z myślą o targach, będzie można również zobaczyć w tej technologii”.

Mateusz Woźniak podsumowuje: „Przez wszystkie dni targowe jesteśmy do Państwa dyspozycji, chętnie podzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem, podpowiemy konkretne dla Państwa potrzeb rozwiązania istotne nie tylko w części związanej z drukiem, ale w całym procesie produkcyjnym. Zapraszamy do spotkania z nami”.

Źródło: Konica Minolta

- reklama -

ANKIETA DLA CIEBIE!

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma. Być może pojawią się do wyników również komentarze ekspertów.