spot_imgspot_imgspot_img

Kto pyta o ekologię?

Wist to nie tylko pojęcie kojarzone z grami karcianymi. To także nazwa mieszczącej się w podpoznańskim Rogalinku drukarni fleksograficznej, która może poszczycić się imponującym doświadczeniem w tej branży. WIST już od ponad 25 lat z powodzeniem specjalizuje się w wielkonakładowym druku opakowań, oferując dziś swoim klientom wiele nowoczesnych rozwiązań w tym segmencie.

Treść dostępna dla prenumeratorów Newslettera

Wpisz swój e-mail, aby uzyskać dostęp.
Twój e-mail chronimy w 100% przed spamem!

W trakcie niezwykle szczerej rozmowy z współwłaścicielem drukarni Dariuszem Puchowskim, udało nam się poruszyć kilka trudnych kwestii, między innymi związanych z tematem jak najbardziej na czasie, czyli ekologią.

Jak WIST poradził sobie z pandemią?

Z jednej strony stosunkowo dobrze, bo pracy mieliśmy tyle, że nie wiedzieliśmy w co ręce włożyć. Pod względem produkcji, w pierwszych miesiącach pandemii realizowaliśmy jej praktycznie trzykrotnie więcej. Z drugiej strony był to bardzo trudny dla nas czas, ponieważ z racji, że przeważająca część naszej produkcji to opakowania do żywności, musieliśmy wdrożyć szereg bardzo rygorystycznych procedur, były to między innymi przerwy między zmianami, bramki kontrolujące pracowników oraz specjalna, dodatkowa odzież zabezpieczająca.

Okazało się to na tyle skuteczne, że zanotowaliśmy zaledwie kilka pojedynczych przypadków zachorowań. Czas pandemii był dla nas bardzo trudny z nieco innego powodu. Epidemia wybuchła w momencie, gdy w naszej firmie wdrażaliśmy innowacyjną linię do produkcji taśmy z nadrukiem do produkcji opakowań o podwyższonej barierowości, w pełni możliwych do recyclingu. Wszystkie ograniczenia, z którymi mieliśmy do czynienia przedłużyły cały proces. Maszyny z Czech przyjeżdżały do nas w czasie, gdy granice państw były pozamykane.

Musieliśmy starać się o specjalne pozwolenia dla ekipy montującej czy szkolącej, wszystko trwało znacznie dłużej również ze względu na kwarantanny.

Maszyny SOMA sprawdzają się wyśmienicie

Czym zajmujecie się dzisiaj, jeżeli chodzi o produkcję?

Nasza produkcja to w 90% opakowania do żywności. Zajmujemy się drukiem powierzchniowym, jak i laminatami. Większość naszych wyrobów trafia na polski rynek, jednak spora część produkcji to zamówienia dla firm z Wielkiej Brytanii. Od 7 lat prowadzimy również własne prace badawczo-rozwojowe związane z rozwojem opakowań ekologicznych, współpracując jednocześnie z pionierami rynku takimi jak Huber Group, 3M, Soma, Kodak czy Henkel.

Wdrożona linia produkcyjna pozwala nam na wykonywanie opakowań z monofolii lub monolaminatów o podwyższonych parametrach odporności jednocześnie nadających się w 100% do recyclingu. Co więcej są to druki farbami poliuretanowymi w technologii 7C – rozszerzonego gamutu. Zastępujemy folie metalizowane i PET-y, monolaminatami oraz lakierami barierowymi. Wytwarzamy w ten sposób produkt, który wpisuje się w idee gospodarki o obiegu zamkniętym…



…Poza tym, mamy również ogromną różnicę pomiędzy klientami z Polski i np. Anglii. Kiedy przyjrzymy się specyfikacjom poszczególnych opakowań realizowanych dla klientów z Polski, to zauważyć można dosyć łatwo, że są to skomplikowane projekty wykorzystujące pełne pole powierzchni. Nafarbienie wynosi nawet po 300%, a do tego dochodzą uszlachetnienia, jak np. wspomniany już lakier „udający papier”. Tymczasem w opakowaniach na podobne produkty, realizowane dla klientów z Wielkiej Brytanii, dochodziło zadrukowania może 25% całej powierzchni… więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional.

Niezwykle ciekawa rozmowa, która odbyła się podczas Warsztatów Flekso, we wrześniu 2022 r.

Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 318 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.
spot_img
spot_img

weź udział w ankiecie | nowe

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytania pochodzą z całej serii dotyczących komunikacji biznesowej i brzmią następująco:

1. Czy podczas rozmowy ze swoim klientem (partnerem biznesowym) pytasz o to, jakie portale społecznościowe przegląda?

2. Czy podczas rozmowy ze swoim klientem (partnerem biznesowym) pytasz o to, w jakich portalach społecznościowych działa aktywnie?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Aktualne wydanie

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych

0:00
0:00