Label Center wybiera system Durst Tau 330E

Inwestycja w jednoprzebiegową, cyfrową maszynę do druku w technologii inkjet Durst Tau 330E okazała się być najlepszą decyzją podjętą przez start-up Label Center, znajdującego się na krzywej zrównoważonego wzrostu i który szacuje, że jego liczba pracowników potroi się w przeciągu pięciu lat.

- reklama -

Pięciu wysoko wykwalifikowanych pracowników stanowi podstawę szwajcarskiego Label Center, które zakończyło swój pierwszy, pełny rok produkcji, na konkurencyjnym rynku lokalnym, na którym obroty wzrosną w tym roku trzykrotnie do 1,5 miliona CHF (1,3 miliona euro). Właściciele marek składają teraz zamówienia bezpośrednio w firmie, gdzie kluczowymi czynnikami sukcesu są elastyczność, oszczędność kosztów oraz szybka produkcja i podejmowanie decyzji.

Hossam Elgendy, który założył w listopadzie 2017 roku Label Center, zlokalizowane na obrzeżach Zurychu, nie rozpoczął żadnej produkcji, dopóki Durst Tau nie pojawił się w kwietniu ubiegłego roku. „Nie posiadaliśmy na początku żadnych zasobów, dlatego rozpoczęcie produkcji było konieczne, gdy tylko maszyna została zainstalowana” – powiedział Elgendy. „Bez przesady można powiedzieć, że bez Durst Tau nie moglibyśmy rozpocząć działalności tak jak to uczyniliśmy – dodaje dumnie.

„Oczekiwania rynku wobec małych i średnich nakładów to przede wszystkim szybka realizacja zamówień po konkurencyjnej cenie, co daje się zrobić tylko cyfrowo. Patrząc na wymagania techniczne i zgodność innych kryteriów, bardzo często dostrzegamy możliwość  realizacji zleceń za około dwie/trzecie regularnej ceny dla klienta. Mnie osobiście bardzo cieszy fakt, że właściciele drukarni i dużych marek  pytają nas o ceny bezpośrednio, a niektóre firmy poligraficzne, korzystające z konwencjonalnej technologii, zaczęły nam zlecać prace na zasadzie podwykonawstwa. Posiadanie niezawodnej, cyfrowej prasy powoduje, że klienci składają zamówienia, nawet wtedy, gdy tylko nas odwiedzają.”

„Technologia cyfrowa stanowi już 60% naszych prac, ale z pewnością się zwiększy, ponieważ oczekuję, że dwie kolejne linie druku cyfrowego będą pracować w systemie dwuzmianowym w cyklu pięcio lub sześcio dniowym w przeciągu pięciu lat oraz będziemy zatrudniać od 12 do 15 pracowników. Założenia naszego biznes planu na rok 2018, osiągnęliśmy już w sierpniu.”

Wiodąca na rynku jakość druku, szybkość odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, brak problemów z wykańczaniem, możliwość drukowania na ogromnej różnorodności podłoży, a także minimalna ilość odpadu produkcyjnego są również ważnymi czynnikami  inwestycji Label Center w maszynę Tau, dostarczoną przez Durst i jego partnera Jetpack.

Nawet bardzo wymagające zadania, takie jak etykiety czarno-białe z trzema różnymi wariantami na każdej etykiecie – barkody, numerowanie i kody QR – generują dochody dla Label Center. Również niektóre prace z zastosowaniem uszlachetnienia, są teraz wykonywane cyfrowo na Durst Tau. Hossam Elgendy podkreśla jeszcze korzyści płynące z wykorzystania szybkiego, wydajnego i łatwego w użyciu oprogramowania Durst Workflow Label i podaje kolejny przykład: „Zamówienie dotyczyło tylko 500 etykiet, ale 20 różnych wariantów dla jednej pracy. Klient zaoszczędził 1000 CHF za tę jedną pracę. Nie można było tego zrobić konwencjonalnie”.

Pan Elgendy dodaje: „Jesteśmy dostawcą usług, a nie tylko drukarnią. Istotne jest dla nas także zaufanie Klientów. Zawsze mieliśmy wrażenie, że Durst i Jetpack podobnie, wkładają swoje serce i duszę w to nowe przedsięwzięcie. Wierzyli w nas. My mamy zadowolony, doświadczony zespół, skuteczny i szybki w podejmowaniu decyzji. Mamy nadzieję, że w tym roku osiągniemy obroty w wysokości 1,5 miliona CHF, a potem planuję wziąć pierwsze wakacje! ”

Helmuth Munter, Manager segmentu druku etykiet i opakowań w Durst, producenta druku cyfrowego i zaawansowanych technologii produkcji, powiedział: „Durst Tau 330E został wprowadzony na rynek, aby przynieść niedrogą produkcję cyfrową coraz większej liczbie producentów etykiet. Zgodnie z naszą strategią „Skonfiguruj swoją cyfrową przyszłość”, okazuje się również atrakcyjną perspektywą dla myślących przyszłościowo, w tym typu start-up, takich jak Label Center, które potrzebują zmiennych, wszechstronnych, regulowanych i konfigurowalnych systemów maszynowych, aby poszerzyć zasięg biznesowego działania. ”

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.