Mimaki na targach Heimtextil 2019

- reklama -

Firma Mimaki Europe, poinformowała o podjęciu współpracy z ponad 10 inspirującymi czołowymi światowymi projektantami z myślą o targach Heimtextil 2019 (8-11 stycznia 2019 r., Frankfurt, Niemcy).

Pod hasłem „Fuzja innowacji i projektowania”, aby zademonstrować druk cyfrowy we wszystkich elementach sztuki, projektowania wnętrz i mody, firma Mimaki zamówiła prace u takich projektantów, jak Sigrid Calon i Claire Vos (Studio Roderick Vos), które zostaną zaprezentowane na jej stoisku i posłużą za przykład możliwości druku cyfrowego w intensyfikacji procesu twórczego.

Widząc zastosowania druku na różnego rodzaju tekstyliach, tkaninach i materiałach do wystroju wnętrz, goście dowiedzą się, jak również oni mogą wykorzystać zaawansowaną technologię Mimaki, aby zwiększyć innowacyjność i dochodowość projektowania.

Począwszy od prac takich projektantów, jak Anousjka Röben, która przedstawi buty, poprzez kreatywne studio Deux d’Amsterdam, które pokaże niepowtarzalne kimono zaprojektowane specjalnie z myślą o firmie Mimaki i targach Heimtextil, wszystkie projekty zostały wydrukowane cyfrowo przez firmę Textiles & More (T&M).

„Targi Heimtextil zawsze były dla nas bardzo udane. W 2019 roku z przyjemnością przedstawimy wyniki naszej współpracy z tymi niesamowitymi projektantami i zademonstrujemy możliwości naszej szerokiej gamy drukarek” — mówi Mark Sollman, dyrektor ds. zastosowań w firmie Mimaki na region EMEA.

Na stoisku firmy Mimaki zostanie zaprezentowana drukarka do niemal dowolnego typu zastosowań obejmujących tekstylia, a także druk cyfrowy na tekstyliach umieszczony na klasycznych projektach z serii „Pode” pracowni Leolux oraz ścianki tematyczne z fotografiami Arjana Benninga.

„Od podstawowych modeli drukarek po kombajny do zakładów produkcyjnych, każdy system Mimaki zapewnia najwyższej jakości druk i wydajność zwiększającą rentowność. Co więcej, wykorzystanie szerokiej oferty naszych atramentów umożliwia także niezwykle zróżnicowane zastosowania podłoży. A zatem zarówno projektanci starający się przesunąć granice kreatywności w dziedzinie druku na tekstyliach, jak i marki chcące zwiększyć wydajność i ograniczyć wpływ na środowisko, powinni koniecznie odwiedzić stoisko Mimaki” — kontynuuje Sollman.

Goście targów Heimtextil zapoznają się z bogatą ofertą zastosowań druku firmy Mimaki, podzieloną na trzy różne obszary obejmujące projektowanie wnętrz, modę i sztukę. W części poświęconej sztuce pokażemy drukarkę atramentową UCJV150-160 wyposażoną w ekologiczne atramenty utwardzanie promieniami UV, na której będą powstawać tapety.

Druk na tekstyliach będzie odbywał się zarówno w części poświęconej projektowaniu wnętrz, jak i modzie przy użyciu ultra wydajnej atramentowej drukarki sublimacyjnej TS55-1800, na której będziemy drukować obicia tapicerskie. Wykorzystując przenośnik taśmowy, podstawowy system TX300P-1800B do druku bezpośrednio na tekstyliach będzie także drukował na tkaninach elastycznych stosowanych w branży odzieżowej.

Claire Vos, zaprezentowana przez firmę Textiles & More (T&M), ukończyła Design Academy Eindhoven, a zanim zamieszkała w Holandii, doskonaliła swoje rzemiosło we Włoszech, Szwajcarii i Indonezji.

Wiele jej wyrobów mających współczesne przemysłowe akcenty graficzne, powstaje na drukarkach Mimaki dla Textiles & More. Jej praca zatytułowana „The Dressing Room” (Garderoba) zostanie pokazana na targach Heimtextil z obiciami tapicerskimi krzeseł i poduszek wydrukowanymi na drukarce Mimaki.

Stosując żywe kolory i finezyjne elementy graficzne w swojej pracy, Sigrid Calon jest artystką plastykiem. Na targach Heimtextil, szczegóły i energia jej prac zostaną przedstawione na wydruku o wymiarach 2×2 metry, wykonanym przy użyciu najnowszych głowic drukujących Mimaki, które oferują płynne gradacje i ostre, precyzyjne detale. Przykłady prac Sigrid zostaną także przedstawione na różnych materiałach wykonanych przy użyciu zaawansowanych technologii druku firmy Mimaki, w tym druku UV i 3D.

„Różnorodność tkanin oznacza po prostu, że projektanci nie muszą już iść na kompromis” — stwierdza Sollman. „Czy chodzi o dynamiczną, podlegającą częstym zmianom reklamę uliczną, czy raczej o elementy na zamówienie, dostępność podłoża ma zasadnicze znaczenie dla całej dzisiejszej branży modowej”.

Danna Drion, starszy dyrektor ds. marketingu na region EMEA, Mimaki Europe, podsumowuje:

„Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że możemy zaprezentować tę kolekcję talentów na targach Heimtextil – to doskonały przykład, co można osiągnąć, łącząc doskonałe projekty z wysokiej jakości drukiem cyfrowym na urządzeniach Mimaki. Oczywiście przedstawimy też przykład biznesowy, który wspiera te projekty – dochodowe systemy druku, które umożliwiają rozwój innowacji i firmy”.

- reklama -
A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.