Pierwszą część Meet Kodak Polska zakończyło krótkie wystąpienie Jacka Galińskiego, który podziękował firmie Kodak i Jolancie Wiśniewskiej za lata współpracy i przedstawił nową firmę. Miraclon to odrębna firma, należąca do angielskiego funduszu inwestycyjnego Montagu Private Equity, który kupił od Eastman Kodak dywizję opakowań flekso.

- reklama -

Temat tego przejęcia był kontynuowany podczas bloku, dedykowanego drukarniom i przygotowalniom fleksograficznym. Jacek Galiński, jego główny prelegent i moderator przedstawił plany rozwojowe firmy Miraclon, nowe technologie, jakie oferować będzie swoim klientom w tym Kodak Ultra NX.

Podkreślał również, że zgodnie z zapowiedziami, nową firmą będzie zarządzać kierownictwo z czasu, kiedy dział opakowań fleksograficznych był własnością Kodaka. W nowych strukturach znaleźli się ci sami ludzie, z którymi współpracowano w Kodaku, natomiast usługi serwisowe– co szczególnie interesowało uczestników – świadczone są przez dział serwisu Kodaka.

Miraclon będzie rozwijać, produkować i sprzedawać produkty fleksograficzne dla segmentu opakowań, przede wszystkim system produkcji płyt Kodak Flexcel NX. Tym co zmienia się, jest siedziba firmy, która mieści się w Zaventem w Belgii. W kolejnej części spotkania miał miejsce otwarty panel dyskusyjny, gdzie uczestnicy i jednocześnie użytkownicy technologii Kodak Flexcel mogli przedstawić swoje oczekiwania związane ze zmianami, jakie mają miejsce i zadać pytania, dotyczące nurtujących ich spraw.

Panel fleksograficzny był również okazją do podsumowania warsztatów „Flekso jakie jest każdy widzi”, jakie organizuje Kodak i jego partnerzy – firmy 3M Poland, hubergroup Polska, Koenig & Bauer (CEE) i NetFlex. Warsztaty te, jak zapowiedział Jacek Galiński, będą kontynuowane przez firmę Miraclon. Prelegent zapowiedział również udział nowej firmy w tegorocznej edycji targów Labelexpo Europe, które będzie pierwszą aktywnością wystawienniczą tego nowego podmiotu. Dalsza część bloku poświęcona była różnorodnym tematom związanych z fleksografią i miała charakter otwartego panelu dyskusyjnego…

Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.