spot_imgspot_img

Na puszce również można

- Reklama-

Liberty, marka luksusowych artykułów wyposażenia wnętrz, oraz producent farb Farrow & Ball, postanowiły wspólnie wprowadzić na rynek limitowaną serię wzorów puszek, które zostały wydrukowane na maszynie cyfrowej Acuity B1 firmy Fujifilm.

Każdy wzór na puszce, złożony z wielu kolorów, musiał idealnie odpowiadać kolorom marki Farrow & Ball, a także odcieniom i skomplikowanym wzorom tkanin produkowanych przez firmę Liberty. Specjalizująca się w produkcji puszek firma William Say & Co Ltd wytwarza w swoim zakładzie w Bermondsey w Londynie puszki z podważanym wieczkiem o szerokości 57 mm, które mogą pomieścić 100 ml farby.

Komentując sukces tego projektu, Stuart Wilkinson, dyrektor sprzedaży i marketingu w William Say & Co Ltd, powiedział:

„To kamień milowy dla firmy William Say & Co Ltd, jak i dla całej branży. Z uwagi na osobiste zaangażowanie w etapy projektowania przez ostatnie dwa lata, przeprowadzając rożne próby i testy z firmą Fujifilm, jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, mogąc wykorzystać tę nową technologię cyfrową, aby z powodzeniem dostarczać tak złożone projekty druku dla naszego klienta, firmy Farrow & Ball. Chyba wszyscy się zgodzą, że te nowe puszki wyglądają absolutnie fantastycznie”.

Tinmasters, dostawca firmy William Say & Co Ltd, wydrukował złożone wzory na maszynie Acuity B1. Dyrektorzy marki w firmach Liberty i Farrow & Ball byli obecni podczas procesu dostosowywania kolorów, który obejmował ponad 70 precyzyjnych poprawek 25 kolorów w ciągu niespełna czterech godzin.

Richard O’Neill, CEO firmy Tinmasters, wyjaśnia: „Istnieje szereg czynników, które mogą sprawiać trudności z punktu widzenia litografii. Powtarzane nakłady w ramach tego projektu prawdopodobnie obejmą 200 arkuszy z sześcioma różnymi wzorami na każdym z nich. Wzory nie nadają się do złożonego druku, gdzie kupuje się maszynę litograficzną i umieszcza różne wzory na jednym arkuszu, starając się zwiększyć wielkości nakładów. Firma Liberty podeszła do tego inaczej – wybrała wzory losowo, ale każdy z nich był zupełnie inny i zawierał inne kolory”.

„Składamy wydruki skomplikowanych, ułożonych losowo wzorów na arkuszach. Druk litograficzny nie tylko byłby kosztowny, ale także nie pozwoliłby zrealizować zamierzeń Liberty ze względu na złożoność wzorów i kluczową wierność kolorów”.

Oliver Mills, specjalista ds. marketingu technicznego w Fujifilm Wide Format Inkjet Systems:

„Cieszymy się widząc, jak technologia atramentowa Fujifilm pomaga w realizacji kolejnego projektu kreatywnych opakowań metalowych. Projektów, które obejmują limitowane serie, takie jak ten, po prostu nie da się wykonać przy użyciu litografii, a do tej pory rozwiązania cyfrowe nie oferowały wymaganej jakości. Maszyna Acuity B1 firmy Fujifilm do atramentowego druku cyfrowego na nowo definiuje kreatywne możliwości dla firm z branży opakowań metalowych i obsługiwanych przez nie marek”.

Od początku października wszystkie sześć wzorów napełnionych farbami puszek jest prezentowanych w sklepach Liberty obok jej tkanin. Puszki są również sprzedawane w salonach i na stronie internetowej firmy Farrow & Ball.

Źródło: Fujifilm

- Reklama -

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Twoim zdaniem, co jest największym zagrożeniem dla biznesu (poligrafii) w najbliższym czasie?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych