spot_img

Oprawa twarda na topie

- Reklama-

W połowie września w Warszawie, firma Avargraf zorganizowała Dni Oprawy Twardej, podczas których zaprezentowane zostały maszyny niemieckiej firmy Schmedt. Były wśród nich zupełnie nowe rozwiązania, które pierwotnie swoją premierę miały mieć podczas tegorocznych targów drupa.

To między m.in. prezentacje linii do produkcji okładek PräDeka oraz maszyn: PräziGard do przyklejania wyklejek, PräziBand do przyklejania kapitałek, PräLeg XS do zawieszania bloków w okładkę, a także PräForm XS do prasowania książek z jednoczesnym wypalaniem rowka. Podczas wydarzenia można było zobaczyć krajarkę  baumannPERFECTA 80 oraz dwugłowicową bigówkę Bacciottini D2H.

Nam udało się chwilę porozmawiać ze Sławomirem Kugaudo prezesem firmy Avargraf, nie tylko o samych Dniach Oprawy Twardej ale także o minionych miesiącach pracy podczas pandemii.

Pandemia i wstrzymanie gospodarki to dla Was duże wyzwanie?

Sławomir Kugaudo: Jako firma handlowa funkcjonujemy dokładnie tak, jak nasi klienci. Na pewno pierwsze wrażenie to zaskoczenie i wielka niewiadoma. Z drugiej strony drukarnie, z którymi współpracujemy nie mogły natychmiast przerwać produkcji, zwłaszcza w momencie, kiedy zamawiający nie zatrzymywał realizacji zleceń. W tym czasie właściwie nie zatrzymaliśmy sprzedaży materiałów poligraficznych, których wybrane segmenty wręcz nawet poszły w górę pod względem ilości sprzedaży.

Znacznie lepiej w tym okresie radziły sobie te drukarnie, które były związane z produkcją opakowań. Natomiast inne, akcydens i książki oraz drukarnie internetowe, na pewno trochę mocno odczuły to zatrzymanie.

Czy w tym czasie zastanawialiście się nad nowymi rozwiązaniami ułatwiającymi kontakt z klientami, np. sklep internetowy?

Dotychczasowe, nazwijmy rozwiązania tradycyjne, działały nadal bez zakłóceń. Realizowaliśmy natychmiast wszystkie zlecenia. Jedyne, co się zmieniło to forma dostawy. Zrezygnowaliśmy z dostarczania materiałów własnym transportem i wykorzystaliśmy w pełni firmy kurierskie. Nie ukrywam również, że nad formą sprzedaży online już powoli pracujemy i mamy nadzieję, że wkrótce wdrożymy także takie rozwiązanie.

Kiedy odczuliście ruch w drukarniach? Czy kontakty z klientami zmieniły formę?

Sławomir Kugaudo

Przełomowy był czerwiec, w którym wzrosły zamówienia materiałów i oczywiście zainteresowanie maszynami i urządzeniami.  W komunikacji z klientami ograniczenie wizyt bezpośrednich nie było takim złym rozwiązaniem. Oczywiście, relacje buduje się latami zwłaszcza kiedy spotykamy się osobiście. Natomiast rozmowy handlowe, prezentacje produktu, urządzenia czy danego rozwiązania w sposób on-line, pozwala na uzyskanie wielu innych dodatkowych korzyści. Więcej spotkań, bardziej indywidualnych i dostosowanych zawsze do czasu i możliwości klientów. Po za tym oszczędności czasowe wynikające z podróży oraz kosztowe. Wydaje się, że rozwiązania prezentacji on-line stały się bardziej efektywne nie tylko dla nas, ale także dla naszych klientów.

Forma tradycyjna oczywiście nie zniknie, bo niektóre produkty po prostu musimy zobaczyć, a właściwie dotknąć, zwłaszcza w obszarze introligatorni…

Więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. A pytanie brzmi następująco:

O ile % jesteście zmuszeni podnieść swoje ceny dla klientów, by zniwelować podwyżki: prądu, paliwa, materiałów itd.?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych