Jak widać, nie zmieniło się zbyt wiele. Nadal warunki działania firm są po prostu utrudnione. Kolejne obostrzenia, z jednej strony pomagają naszej branży, z innej wyraźnie
przeszkadzają w normalnej pracy. Pomagają, bo prawie wszyscy zajmujący się produkcją
opakowań (wszelkiego typu) mają swoje 5 minut.

Dość dużym zaskoczeniem jest całkiem niezły wynik drukarni dziełowych, zwłaszcza cyfrowych. W modzie jest już nie tylko oprawa miękka, ale na „salony” powraca zainteresowanie oprawą twardą. Krótkie serie, ale często powtarzane. Być może na wynik ten ma wpływ czas, który poświęcamy na czytanie będąc po prostu w domu.

Trochę bardziej odczuwają drukarnie akcydensowe, czy też drukarnie cyfrowe wielkoformatowe. Tutaj zatrzymanie wielokrotne rynku wszelkich targów, szkoleń,
seminariów i konferencji jest raczej dużym kłopotem. Pozostaje cały rynek drukowania
wszelkich instrukcji, który również jest dość stabilny, bo konsumpcja mimo wszystko nie
spada.

W ostatnich tygodniach przyjrzeliśmy się nieco bardziej tematowi webinariów. Ilość ich pozytywnie nas zaskoczyła. Trzeba jednak przyznać, że wiele osób zrobiło niesamowity
postęp w prowadzeniu tego typu wydarzeń. Aby uzupełnić naszą wiedzę na ten temat i poznać Waszą opinię o realizowanych webinariach, uruchomiliśmy ankietę na naszych stronach WWW. Chętnie w kolejnym wydaniu podzielimy się wynikami tej ankiety, bo już widzimy, że głosów oddanych z Waszej strony jest bardzo dużo.

Naszym materiałem okładkowym jest rozmowa z Danielem Puławskim z drukarni Libra-Print z Łomży, który podjął się transformacji swojej drukarni w zupełnie nowy obszar. Materiał ten polecamy tym, którzy stoją przed tego typu wyzwaniem. Być może będzie to swojego rodzaju inspiracja do podjęcia działania (okładkę tego wydania widzicie tuż obok).

Na naszych łamach przedstawiamy Wam również technologie zdobywające rynek oraz fragment raportu, jaki przygotował Wiesław Cetera – Poligrafia w pandemii. Już w pierwszych dniach wersję cyfrową, która i my opublikowaliśmy pobrano ponad 1000 razy. Zatem, dzieje się. Zapraszamy do lektury i do zobaczenie (w zdrowiu) w kolejnym wydaniu.

Mirosław Pawliński
redaktor naczelny

Pamiętajcie o prenumeracie czasopisma. Ci, którzy ją posiadają mają również dostęp do wydań cyfrowych.

- reklama -

ANKIETA!
Bądźcie aktywni! Warto wyrażać swoje zdanie!

Czy korzystasz z webinariów?

Co cenisz w organizowanych webinariach?