Pierwsza w Polsce maszyna Duplo DuSense DDC-810 w firmie D&D

Od lewej: Marek Jureczko (Tadan), Gabriela Swat (Duplo Polska), Bogusław Duchowicz (D&D)
- reklama -

Drukarnia D&D z Gliwic na przestrzeni wielu lat swojej działalności wielokrotnie już udowadniała, że jest prekursorem interesujących rozwiązań poligraficznych na rynku polskim.

Tym razem jako pierwsza w naszym kraju zdecydowała się na zakup innowacyjnego rozwiązania z oferty Duplo – urządzenia do lakierowania wybiórczego UV 3D – Duplo DuSense DDC-810, które pojawiło się w sprzedaży zaledwie kilka miesięcy temu.

- reklama -

Firma Duplo odnotowuje obecnie kolejne instalacje tej maszyny; zainteresowanie klientów budzi przede wszystkim możliwość nadawania produktom poligraficznym (także produkowanym w niskich i średnich nakładach) niepowtarzalnego wyglądu, wyróżniającego je spośród innych dostępnych na rynku.

Dostawcą urządzenia do drukarni D&D była firma Tadan, przedstawiciel Duplo Polska na południu naszego kraju.

Uszlachetnianie wydruków to z pewnością obecnie wiodący trend w poligrafii – mówi Bogusław Duchowicz, właściciel Drukarni D&D. – Pozwala wyróżnić się produktom, a w ślad za tym ich wytwórcom na rynku, co już jest pewnym elementem przewagi konkurencyjnej. Od jakiegoś czasu my też oferowaliśmy takie możliwości naszym zleceniodawcom; z roku na rok przybywało nam również w tym zakresie zleceń – obecnie około 50% naszych obrotów to produkty uszlachetnione.

Bogusław Duchowicz już od jakiegoś czasu poszukiwał maszyny, która umożliwi drukarni D&D lakierowanie we własnym zakresie.

Rozwiązanie Duplo – mówi – niemal od razu przyciągnęło moją uwagę, choć oczywiście sprawdzaliśmy także bardzo dokładnie rozwiązania konkurencyjne. Przeprowadziliśmy szereg testów, po których zdecydowaliśmy się na wybór lakierówki Duplo. Duplo oferuje bardzo dużą precyzję. To bardzo ważne w aktualnej sytuacji rynkowej – drukowanie to obecnie usługa niskomarżowa, dlatego trzeba poszukiwać takich nisz, w których z jednej strony można się wyróżnić, z drugiej – przy których można uzyskać większe marże.

Efekt lakierowania wybiórczego 3D w urządzeniu Duplo jest uzyskiwany dzięki zastosowaniu najnowszych głowic drukujących, które umożliwiają tworzenie efektów o wysokiej rozdzielczości – 600 dpi. Co istotne, na jednym arkuszu można uzyskać różne grubości powłoki lakieru (która jest płynnie regulowana i mieści się w zakresie od 20 do 80 mikrometrów), a cały proces jest realizowany w jednym przebiegu.

Technologia oferowana przez Duplo pozwala bowiem na łączenie na jednym obrazie jednolicie krytych powierzchni z drobnymi detalami, jak również oferuje możliwość uzyskania płynnie prowadzonych i delikatnych krzywych, odpowiadających rozmiarowi sześciopunktowej czcionki.

Możliwość lakierowania wybiórczego, jakie oferuje Duplo – mówi właściciel D&D – otworzyła również przed nami opcję złocenia. Obecnie wciąż jeszcze pracujemy nad udoskonaleniem tego procesu, ale niebawem osiągniemy oczekiwany wynik. Lakierowanie stało się dla nas matrycą, na którą nanosimy złocenie. To więc kolejna możliwość w zakresie uszlachetniania, jaką otworzyło przed nami to urządzenie. Ważnym aspektem przy wyborze okazał się dla nas również stabilny system pobierania arkusza – Duplo okazało się w tym zakresie bardzo konkurencyjne w stosunku do innych rozwiązań.

Warto wspomnieć, że lakierówka Duplo to kolejne już urządzenie tego producenta w Drukarni D&D. Firma od wielu lat dostarcza usługi w zakresie szeroko pojętej e-komunikacji graficznej dla zleceniodawców zarówno z kraju, jak również w coraz większym zakresie – obecnie to około 20% sprzedaży – z zagranicy.

Wykonuje różnorakie zlecenia – począwszy od wizytówek przez książki, opakowania, na wielkoformatowych wydrukach kończąc. Park maszynowy drukarni oparty jest na technologii konwencjonalnej (offsetowej) i cyfrowej, dzięki czemu firma może realizować zlecenia w różnych nakładach (już od jednego egzemplarza) z naciskiem na realizację małych nakładów (do kilku tysięcy sztuk przy wykorzystaniu techniki offsetowej i do 300-400 sztuk przy wykorzystaniu technologii cyfrowej).

Wśród klientów drukarni (firma miesięcznie obsługuje ponad 2000 zleceniodawców) przeważają agencje reklamowe, studia DTP, wydawnictwa, firmy szkoleniowe, uczelnie a także inne drukarnie.

Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional

- reklama -

A N K I E T A

Ankieta

W każdy poniedziałek jedno pytanie w naszej ankiecie. tematy różne i przeróżne. Zarówno technologie, innowacje, finansowanie, opinie itd. Komentarz redakcyjny zawsze w kolejnym tygodniu. Zapraszamy do stałego śledzenia naszych pytań. Być może posłużą one przygotowaniu znacznie większego opracowania.

Komentuj

Wprowadź swój komentarz
Proszę wprowadź swoje imię