#61. Niezbędnik poligrafa

 Jaka jest prawda?
Drukarnia analogowa czy już cyfrowa?

premiera 22 września o godz. 15:00

spot_img

wszystkie sezony podcastu

Jaka jest prawda? Drukarnia analogowa czy już cyfrowa? Bardzo popularne w ostatnim czasie określenie „transformacja cyfrowa” niesie ze sobą różne spojrzenia na naszą poligrafię. Z naszym gościem Łukaszem Żarneckim próbujemy odczarować niektóre nazwy i pojęcia używane przez wszystkich dookoła… poligrafów. Jak to jest w rzeczywistości? Czym mamy się kierować określając swoje miejsce w rynku… technologią druku, czy całym procesem?

… Druk | Wspomnieliśmy już, że możemy zastanawiać się nad tym, w jaką stronę rozwijać dalej drukarnię. Jaką technologię druku rozwijać? Przykład, jeden z najprostszych. Są drukarnie, które w ostatnich latach (przed pandemią) zdecydowały się na zakup maszyn drukujących z technologią UV-LED. W dotychczasowej produkcji (akcydens, dziełowa, internetowa) ta technologia sprawdzała się idealnie. Krótkie czasy przejścia z drukowania do introligatorni były wręcz kluczowe.

Ale dobrze wiemy, że technologia UV-LED posiada pewnego rodzaju ograniczenia w drukowaniu podłoża. Chodzi przede wszystkim o dostępność farb dedykowanych bezpośrednio produkcji opakowań. Co też nie oznacza, że nie można na takiej maszynie drukującej przejść na konwencjonalny druk. Grubość zadrukowanego podłoża, to kolejne wyzwanie dla drukarni.

Następnym jest format zadruku. I chyba najważniejszym… ilość zespołów drukujących i czy posiadamy rozwiązanie uszlachetniania w formie urządzeń oddzielnych, czy już możliwość lakierowania (uszlachetniania) w ilości zespołów drukujących, czy rozwiązanie inline zainstalowane na naszej maszynie, jako dodatkowe. Wyzwaniem jest również czas potrzebny na przejście z jednego zlecenia na kolejne zlecenie, przy najmniejszej stracie również materiału, czyli dojścia do odbitki „sprzedanej”. Zatem, dokładnie tak jak zauważyliśmy na początku tego materiału, ilość składowych potrzebnych do tego, by podjąć decyzję o przejściu w obszar produkcji opakowań jest bardzo dużo…

To analogowo czy cyfrowo?… I co z tego jest analogowe i cyfrowe dzisiaj, tak całkiem serio… Bo może zapętlając się w technologie tradycyjne, zapominamy, że cyfrowe są w zasięgu ręki i mogą pomóc rozwinąć obszar naszego funkcjonowania.

Gość

Łukasz Żarnecki

Heidelberg Polska

Prowadzący

Mirosław Pawliński

Świat Poligrafii Professional

O niezbędniku poligrafa

Zapraszamy do naszego NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA. A w nim wiele tematów dotyczących szeroko rozumianej poligrafii. Jednak bez nadęcia. Z dozą humoru i wiedzy. Nasi goście dzielą się swoimi spostrzeżeniami, doświadczeniami, wiedzą i nieco innym pojmowaniem tego, co wiąże się nam wszystkim z pojęciem “poligrafia”. Zatem technologia, innowacyjność, wzloty i upadki, projekty, które udało się zrealizować i takie, które jeszcze muszą poczekać. Jednym słowem … POLIGRAFIA.

Wszystkie podcasty zostały przez naszą redakcję podzielone na sezony, w których prezentujemy o 6 do 7 odcinków. Wiele z tych tematów nie straciło swojej aktualności. Warto słuchać. Wszystkie podcasty redakcji ŚWIAT POLIGRAFII PROFESSIONAL powstają w Studio 3po3. Prowadzącym jest Mirosław Pawliński red. naczelny. Słuchaj na Google Podcast, Spotify, Apple Podcasts oraz Deezer.

Część z naszych gości prezentujemy poniżej. Jeżeli tylko chcesz zadać dodatkowe pytania naszym gościom, skorzystaj z formularza zamieszczonego poniżej. Na pewno z Twojego pytania skorzystamy.

Naszymi gośćmi byli dotychczas między innymi: Tadeusz Figurski (TadePack), Marcin Wójcik (LFP Industrial Solutions), Tomasz Kugaudo (Avargraf), Sławomir Iwanowski (Kodak), Paweł Szpil (Reprograf-Grafikus), Jacek Kobyliński (Muller Martini), Łukasz Żarnecki (Heidelberg Polska), Jakub Szczepaniak (Avargraf), Jarek Krasnodębski (Konica Minolta), Piotr Lis (3M), Gabriela Swat (Duplo Polska), Zbigniew Bohdan (Emipak), Małgorzata Szczotka (CMC}, Szymon Symonowicz (Digiprint), Stefan Piotrowski (Agfa), Krzysztof Książek (Digiprint), Zbigniew Jemioło (Digiprint), Izabela Talmont (Emipak), Mirosław Bohdan (Emipak), Paweł Szarubka (Integrator Systemów Poligraficznych), Mateusz Woźniak (Konica Minolta), Alicja Bednarek (Digiprint), Marcin Zaporowski (HP), Łukasz Chruśliński (Mark Andy), Marcin Śpiewok (Silbo), Marta Paprocka (Silbo), Krzysztof Pindral (Heidelberg Polska) Karolina Kępska-Tlaga i Wiktoria Majewska (Vilpol), Andrzej Wasielak (Koenig & Bauer CEE), Marcin Śpiewok (Silbo), Marta Paprocka (Silbo)… i cała grupa tych, których usłyszycie już wkrótce…

możesz słuchać na:

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

chcesz przesłać dodatkowe pytania?

Inne podcasty z naszym gościem: