spot_img

Niezbędnik poligrafa

spot_img

śniadanie fleksografa doprawione przez 3m

Sezon 11

6 października rozpoczynamy edycję 11. sezonu podcastów NIEZBĘDNIK POLIGRAFA. Jak zawsze, przygotowaliśmy dla Was dużo ciekawych tematów. Wśród nich nie zabraknie tych, które dotyczą ekologii w produkcji opakowań, ekonomii… bo czasy są niezwykle trudne… choć, jak mówią inni… tajemnica już przestało być, że producent opakowań dla farmacji z 1 mld ma zwiększyć produkcję do 600 mln w jednym roku. To jest tak źle? Czy jest tak dobrze? A może zainteresuje Was ciąg dalszy informacji dotyczących dotacji? Posiadamy je… dzięki naszemu ekspertowi. Przy okazji poruszymy tematy niedawno odbytych Warsztatów Flekso i uszlachetniania w linii na maszynach offsetowych. Ale… ale… to nie jedyne niespodzianki. Zapraszamy do słuchania kolejnych edycji NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA.

22.12.2022, godz. 15:00 | Dla drukarni reklamacja jest zbawieniem czy pogrążeniem? | Zapraszamy do wysłuchania podcastu, którego głównym tematem są reklamacje. Próbowaliśmy na ten temat rozmawiać z wieloma drukarniami i właścicielami, ale tylko jedna osoba podjęła rękawicę tego wyzwania i trzeba przyznać, że zrobiła na nas ogromnie pozytywne wrażenie. Naszym gościem jest Karolina Miller-Czech, która prowadzi drukarnię KRM Druk.

By przygotować się do tego podcastu, Karolina przejrzała dokładnie wszystkie produkcje realizowane w ostatnich miesiącach przygotowując sobie dane związane z reklamacjami. Najciekawsze, że największą ilość reklamacji w miesiącu wyniosła aż 2%. Można się spierać, czy to dużo czy mało, ale najważniejsze by wyciągnąć z tego wnioski.

To reklamacja jest zbawieniem dla drukarni, czy pogrążeniem? A może po prostu jest to jeden z wielu puzzli, o którym warto pamiętać. Bo wcale nie chodzi o reklamację, tylko o to, czy klient z tej reklamacji powróci z jeszcze większymi zamówieniami. Czy empatia jest w takich chwilach potrzebna? Co powoduje, że z reklamacji można być po prostu zadowolonym? Jak reklamacja wpływa na pracowników w drukarni? Czy reklamacja uruchamia proces poszukiwania winnego i ukarania go?

Między innymi o takich tematach rozmawiamy z Karoliną Miller-Czech. Swoją drogą, okazuje się, że można prowadzić drukarnię nie będąc poligrafem. Jak? No… właśnie tak!

19.11.2022, godz. 19:00 | Niedoceniane wartości i narzędzia. To właśnie poligrafia… Web-to-Print nie jest jedynym tematem rozmowy z Alicją Bednarek, która na co dzień pracuje w firmie Digiprint zajmując się marketingiem wykorzystującym wszystkie obszary i możliwości działania, ale nie zapomina o najważniejszym… tradycyjnej formie komunikacji. Warto posłuchać i otworzyć nieco szerzej oczy. Zapraszamy!

10.11.2022, godz. 15:00 | Cena Czyni Cuda… tylko czy aby na pewno? Nikt tego nie ukrywa, że jest niezwykle ciężko. Praktycznie każdego dnia dowiadujemy się o zmieniających się cenach produktów, usług, sprzętu itd. A nasza branża jest niezwykle wrażliwa na wszelkie zmiany. Tylko czy zmiana ceny usługi czy produktu końcowego musi być podyktowana… no właśnie, czym podyktowana?

Tym, co proponuje nasza bezpośrednia konkurencja? Właściwie, kto jest naszą konkurencją? Czy produkt lub usługa tą, którą oferujemy możemy bezpośrednio porównać do tego co oferuje nasza (według nas samych) konkurencja? A może cenę weryfikuje rynek? A jeżeli tak, to w jaki sposób? A może po prostu chcemy przeżyć, a może się rozwijać? O co chodzi? To tylko niektóre pytania pojawiające się w naszej rozmowie z Izabelą Talmont (Emipak), która od wielu lat zajmuje się między innymi tematem, który moglibyśmy nazwać… Polityka cenowa.

Polityka cenowa jest naszym głównym tematem rozmowy i zapewniamy Was, że to o czym rozmawialiśmy jest zaledwie wierzchołkiem góry lodowej. Wydawałoby się, że dawne podejście do zagadnienia ustalania ceny za swój produkt lub usługę, nie jest już skorelowane z ceną naszego „sąsiada”… bo skoro on ma taką cenę, to my zrobimy nieco niżej i tym wygramy! Ale wpadka!!! Zapraszamy Was do wysłuchania rozmowy, której finał jest zupełnie inny, nieoczekiwany wręcz przez Was.

03.11.2022, godz. 15:00 | Wiosłuj, wiosłuj… do brzegu daleko. Warsztaty Flekso w swojej ostatniej edycji zaprezentowały zupełnie inne oblicze branży poligraficznej. Przede wszystkim po raz pierwszy sami przedstawiciele drukarni głośno powiedzieli o bolączkach tej branży. Nikt niczego nie ukrywał, wręcz przeciwnie w kuluarach rozmowy były bardzo „gorące”. Przy okazji nie zabrakło również całkiem pokaźnej dawki wiedzy związanej bezpośrednio z produkcją, wszak to warsztaty… zatem trzeba było również poświęcić nieco czasu na najważniejsze, czyli sprawy merytoryczne.

Naszymi gośćmi podsumowującymi minioną imprezę są Jacek Galiński i Piotr Lis. Mamy nadzieję, że będzie to dla Was niezwykle interesujące wydanie podcastu NIEZBĘDNIK POLIGRAFA. Podsumowanie, ale… z małą niespodzianką, bo kto nie był ten może nie wiedzieć, że Jacek Galiński… pomimo tego, że był organizatorem i on został zaskoczony… wiosłem. Ale o tym, jak organizuje się tego typu wydarzenie, co było dodatkowo przygotowane i jak to się stało, że Warsztaty Flekso z edycji na edycję stają się coraz większym wydarzeniem… dokładnie o tym rozmawiamy z naszymi gośćmi.

27.10.2022, godz. 15:00 | Jeden rynek. Różne spojrzenia. Michał Młynarczyk z firmy Canon jest naszym gościem w kolejnym odcinku NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA, w którym rozmawiamy o wielu różnych i ciekawych tematach. To co dzisiaj nas wszystkich interesuje, czyli po prostu poszukujemy odpowiedzi na to, w którą stronę rozwija się poligrafia i czy drukowanie na urządzeniach cyfrowych jest jedyną alternatywą na zmieniające się warunki zewnętrzne.

Przy okazji pojawia się kilka pytań dotyczących tematów, które dla druku cyfrowego może nie tyle są krzywdzące, co właściwie z racji istnienia ich na rynku w świadomości wielu osób moglibyśmy powiedzieć, że są po prostu swojego rodzaju mitami. Naszą rozmowę nagrywaliśmy podczas dni otwartych w siedzibie firmy w Warszawie, stąd w tle słychać wiele różnych dźwięków… zaproszonych gości, czy pracujących urządzeń. Zapraszamy do wysłuchania naszej rozmowy!

13.10.2022, godz. 15:00 | Czas na realne poszukiwanie oszczędności. Realnie… szukamy oszczędności. Tych z obszaru technologii produkcji, ale także tych bezpośrednio z czasem potrzebnym na realizację zleceń. Zaabsorbowani różnymi informacjami dookoła, czasami drukarnie nie dostrzegają rozwiązań dostępnych tu i teraz…. Rynek opakowań rośnie. To fakt. Jednak wymagania klientów również rosną. Nie chodzi tutaj tylko o zastosowane materiały podczas całego procesu produkcyjnego, ale także wszelkie formy uszlachetniania.

Wydaje się, że podchodząc do tego zagadnienia drukarnia musi wybrać ścieżkę, związaną nie tylko z inwestowaniem, ale także a może przede wszystkim z realnymi końcowymi kosztami, jakie zostaną przedstawione klientowi. Przy okazji, każda technologia posiada swoje plusy i minusy.

Wszystko zależy od tego, jakie możliwości chcemy posiadać, ile fizycznie wykonujemy operacji, jakie ponosimy koszty (klient) i czy stajemy się bardziej konkurencyjni. Jednym z rozwiązań, które warto poznać jest uszlachetnianie inline oferowane przez firmę Vinfoil. Do rozmowy zaprosiliśmy Pawła Kusińskiego, dyrektora sprzedaży – by wyjaśnił możliwości oferowanego rozwiązania.

06.10.2022, godz. 15:00 | Destylacja… A to się robi tak. Co destylacja ma wspólnego z drukowaniem? Czy jest jakaś szansa na realne obniżenie kosztów podczas drukowania fleksograficznego? 3 X E… E coś tam? Oj nie! Po prostu rozwiązania, które mają bezpośredni wpływ na środowisko. Zresztą nie chodzi o jedynie środowisko poza naszą drukarnią.

To także środowisko naszej pracy, gdzie jedną z pozytywnych konsekwencji działania „EKO” jest odzyskanie ogromnej ilości ciepła i zachowania czystego powietrza w drukarni. Proste… prawda? Chyba, że zaczniemy destylować… ale to już zupełnie inna bajka. Z Grzegorzem Wróblewskim z firmy Emipak rozmawiamy o tym, co drukarnie nie lubią… ale jakby na to nie patrzeć… nie mają innego wyboru, tylko inwestować dzisiaj właśnie w rozwiązania, które już po roku okazują się „spłacone”.

NIEZBĘDNIK POLIGRAFA to projekt podcastów realizowany przez redakcję czasopisma Świat Poligrafii Professional, które ukazuje się od 2000. Podcasty dla poligrafii i o poligrafii. Jeżeli tylko chcesz, by jakiś temat przez nas był poruszony, wystarczy, że do nas napiszesz na ten e-mail. Dziękujemy, że jesteś z nami.