Sezon 12
Sezon na podcasty uważamy za otwarty! | Czas na rozpoczęcie sezonu 12. podcastów, nad którym pracowaliśmy już od grudnia 2022 roku. W tym sezonie przedstawimy Wam kilka rozmów poruszających zagadnienia, które z naszego punktu widzenia stanowią delikatny kłopot. Nie używamy słowa „problem”, bo chyba to jeszcze nie ten moment, ale na pewno stanowią wyzwanie dla nas wszystkich. O czym mowa? Opakowania, komunikacja, PR i marketing, ale również pojawią się tematy czysto techniczne i technologiczne. I tutaj będzie to dla Was niespodzianka. Wśród podcastów realizowanych jest kilka bezpośrednio podczas targów RemaDays 2023. Wiemy, że już teraz Was interesuje to z kim… ale, to taka mała niespodzianka.
16.02.2023, godz. 12:00 | O poligrafii… ale przy pączkach | Szczypta humoru na czwartek z pączkami. Zapraszamy Was w podróż… po tematach poligrafii, o których być może już słyszeliście, ale nasze podejście gwarantuje Wam najlepiej zainwestowany czas w to popołudnie. Dlaczego tak? Bo patrzymy na poligrafię z różnej strony, dotykając czasami tematów, które z wielu powodów są czasami bagatelizowane. Wyjątkowo, zupełnie z nieoczywistych względów w czwartkowe popołudnie rozmawiamy w trójkę, czyli Piotr Lis (3M), Paweł Szpil (2Press) i Mirosław Pawliński (Świat Poligrafii Professional) o…
I tego teraz Wam nie opiszemy, bo zdajemy sobie sprawę z tego, jak bardzo przygotowana niespodzianka Was zainteresuje. Zatem siadając do samochodu, szykując się do podróży nastawcie Spotify, Google podcast lub Apple podcast i przygotujcie się na moc energii, humoru, tematów ważnych i poważnych oraz to, że być może nie jest to jedynie wydanie, które Was zaskoczy. Miłego słuchania.
16.02.2023, godz. 15:00 | Nikt nie mówi o nas lepiej, jak my sami | Szum medialny dookoła nas jest tak duży, że część z nas zaczyna się w tym wszystkim gubić. Ilość informacji każdego dnia zalewa nas ze wszystkich kanałów informacyjnych. Statystycznie każdy Polak spędza 2 godziny dziennie w social mediach – skrolując tylko obrazki i ewentualnie pierwszą linijkę tekstu. Mówimy o statystykach, to już wiecie z jak dużym wyzwaniem się zmagamy.
Komunikacja staje się potężnym narzędziem potrzebnym do tego, by odnieść sukces. Jeszcze dekadę temu było to dosyć łatwe. Dzisiaj social media, Internet, e-mail, telefon, SMS, WhatsApp, tradycyjna reklama, telewizja… narzędzi jest tak dużo, że niezwykle trudno jest się w tym wszystkim poruszać. Nieświadomie popełniamy błędy, bo przyjmujemy, że skoro my korzystamy z danego „kanału informacyjnego” to nasi klienci, wszyscy ci, z którymi współpracujemy również z tego korzystają.
Do tego wszędobylskie „ALGORYTMY”. Kto nie wie, o czym mówimy, to wystarczy, że przypomni sobie dzięki czemu wybory wygrał w poprzedniej kadencji były prezydent USA. To nie jest bajka. Rządzą nami algorytmy. I choć nie o tym część pierwsza całego cyklu poświęconego tematowi komunikacji, to w tej części poruszamy bardzo ogólnie temat budowania „marki własnej”, korzystania z PR, ePR, social mediów, reklamy, mailingu itd. Przygotowaliśmy dla Was aż 4 części tego tematu. Pierwsza ukazuje się w cyklu NIEZBĘDNIK POLIGRAFA. Pozostałe trzy, w części NIEZBĘDNIK POLIGRAFA EXTRA. Warto wiedzieć więcej… to nasze motto.
Całość materiału przygotowaliśmy ze znaną agencją WEC Communication, której eksperci komunikacji dzielą się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi posługiwania się „komunikacją” w celu odniesienia sukcesu. Teraz bardzo ogólnie rozmawiamy z Joanną Katyńską, w kolejnych rozmowach coraz bardziej przybliżamy się do naszej branży poligraficznej (także opakowaniowej). Zapraszamy do słuchania.
06.02.2023, godz. 20:00 | Polska gospodarka i jej perspektywy na przyszłość. NIEZBĘDNIK POLIGRAFA EXTRA | 30-lecie Polskiej Izby Druku, to było jedno z głównych wydarzeń minionego roku 2022. Konferencja, która odbyła się pod koniec listopada minionego roku była połączona nie tylko z niezwykle interesującymi prezentacjami, ale przede wszystkim była miejscem spotkania osób, którym aktywnie zależy na kreowaniu pozytywnych zmian w szeroko rozumianej polskiej branży poligraficznej. W nowej odsłonie, Polska Izba Druku przygotowała wydarzenie, którego zapewne kontynuację będziemy mieli w bieżącym 2023 roku.
Przypomnijmy sobie jedno z wystąpień. Prof. Witold Orłowski, ekonomista, nauczyciel akademicki, były szef zespołu doradców ekonomicznych prezydenta Kwaśniewskiego, członek Narodowej Rady Rozwoju przy prezydencie Kaczyńskim.
Prof. Witold Orłowski przedstawił to, co dzieje się dzisiaj na rynku od strony jego rozwoju, zagrożeń, inflacji, deflacji… spodziewanych kierunków rozwoju także tych ekonomicznych. Jak pandemia i wojna wpłynęła na rynek inwestycji oraz tego, co dzisiaj możemy powiedzieć – trendach zachodzących zmian.
02.02.2023, godz. 15:00 | Etykiety i opakowania nie jedno mają imię | To prawda, że etykiety i opakowania są cały czas na topie. Duża grupa drukarni do tej pory drukujących wszystkie inne tematy wyraźnie zmieniła specjalizację, lub też zmienia ją aktualnie. Ale czy zmiana produkcji jest łatwa? W tym podcaście z naszymi gośćmi rozmawiamy o zupełnie innych obszarach związanych z etykietami i opakowaniami. To między innymi przykłady wpadek produkcyjnych i tego, co nas konsumentów najbardziej drażni, kiedy wchodzimy do sklepu i próbujemy kupić coś, co po prostu potrzebujemy.
Ilość kolorów, wielkość czcionki… coraz trudnej jest odnaleźć informację o tym, kto wyprodukował, kiedy i czy termin ważności jeszcze nie minął. Też tak macie? To oczywiście skrajne przypadki, ale kiedy wysłuchacie rozmowy, być może zauważycie z jakimi wyzwaniami spotykamy się na co dzień realizując zakupy jako konsumenci oraz z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się producenci etykiet i opakowań (drukarnie) chcąc spełnić niby oczywiste potrzeby zamawiającego.
Naszymi gośćmi w tej rozmowie są: Aleksandra Czarniecka i Renata Kuczyńska-Marczak z drukarni Etidruk Etykiety.pl oraz Piotr Lis z 3M. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.
26.01.2023, godz. 15:00 | Różne oblicza marketingu… ale jakie? | Można przypuszczać z dużą dozą prawdopodobieństwa, że i Wy posiadacie swoje profile na portalach społecznościowych, próbujecie się komunikować ze swoimi koleżankami, kolegami i klientami wykorzystując wszystko to, co umożliwia Internet. Ba, nawet w naszym domowym zaciszu… komunikacja z wykorzystaniem nowych mediów zdaje egzamin. Tylko czy na pewno? Chodzi o to, że przecież związani jesteśmy zawodowo z branżą poligraficzną i szelest papieru, zapach farby… emocje towarzyszące dotykowi papieru, jego powierzchni, uszlachetnienia… są po prostu bezcenne.
Czy umiemy z nich korzystać? Co znaczy nowoczesny marketing? Jak łączyć różne modele i czy jest to konieczne? A może skupić się tylko na jednym działaniu? To tylko niektóre z tematów poruszanych z Wojciechem Mataczyńskim z firmy Heidelberg Polska, który zawodowo i z pasji interesuje się i zajmuje marketingiem. Czy chcecie poznać model… sukcesu? Zapraszamy do wysłuchania kolejnego wydania NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA.
19.01.2023, godz. 15:00 | Rozszyfrujmy co nieco… z opakowania | Tak, ten temat nie schodzi z miejsca pierwszego w całej branży poligraficznej, a właściwie rzecz ujmując opakowaniowej. Chodzi oczywiście o “ekologię”, utylizację, obieg zamknięty i generalnie opakowania… okiem konsumenta. Czy jest to interesujące? Naszym zdaniem szalenie zagmatwane. Ale, może warto dowiedzieć się, co oznaczają poszczególne symbole na opakowaniu, zanim włożymy je do koszyka w sklepie i czy my posiadamy jakikolwiek wpływ na ochronę środowiska? Między innymi o takich tematach rozmawiamy z Edytą Rutkowską i Małgorzatą Szymczukiewicz z firmy KB Folie, producenta opakowań giętkich.
Nasza rozmowa jedynie jest wstępem do niezwykle ciekawego tematu, który pojawi się w jednym z kolejnych wydań podcastu NIEZBĘDNIK POLIGRAFA. Przy okazji po raz pierwszy, słuchając tego podcastu możecie w środku usłyszeć zapowiedź kolejnego.
NIEZBĘDNIK POLIGRAFA to projekt podcastów realizowany przez redakcję czasopisma Świat Poligrafii Professional, które ukazuje się od 2000. Podcasty dla poligrafii i o poligrafii. Jeżeli tylko chcesz, by jakiś temat przez nas był poruszony, wystarczy, że do nas napiszesz na ten e-mail. Dziękujemy, że jesteś z nami.