spot_img

Podwójny hat-trick w Chromie

O drukarni Chroma było i jest głośno już od kilku lat. Pierwsza firma w Polsce, która wprowadziła rozwinięte narzędzia online do współpracy z klientami. Stworzony sklep internetowy i formuła współpracy z klientem stała się inspiracją dla wielu innych drukarni działających w naszym kraju, jako drukarnie internetowe.

This Content Is Only For Subscribers

Please subscribe to unlock this content.

O drukarni Chroma było i jest głośno już od kilku lat. Pierwsza firma w Polsce, która wprowadziła rozwinięte narzędzia online do współpracy z klientami. Stworzony sklep internetowy i formuła współpracy z klientem stała się inspiracją dla wielu innych drukarni działających w naszym kraju, jako drukarnie internetowe.

Nas zainteresował sukces drukarni Chroma trochę z innego powodu. Przy tak dużej ilości zamówień, jakie są realizowane okazuje się, że sercem drukarni nie jest wcale część drukująca, tylko wysoce wyspecjalizowana część związana z pracami introligatorskimi. I choć spodziewaliśmy się po naszej wizycie zobaczyć głównie tę część drukarni, nie przypuszczaliśmy, że spotkamy tutaj podwójnego hat-tricka w wykonaniu firmy Horizon, którego dystrybutorem jest firma Derya z Tych. Do naszej rozmowy zaprosiliśmy Andrzeja Nowaka – menedżera ds. badań i rozwoju drukarni Chroma.

Przygotowując się do naszej rozmowy, próbowałem dowiedzieć się, co o drukarniach internetowych w Polsce mówią dostawcy rozwiązań do druku i klienci. I zawsze, w każdej z przeprowadzonych rozmów drukarnia Chroma była na miejscu pierwszym. Później długa przerwa i dopiero później padały nazwy kolejnych drukarni. Niemniej wychodzi na to, że w pewnych obszarach produkcji nie ma sensu z Wami konkurować.

Andrzej Nowak: Zdajemy sobie sprawę z tego, że byliśmy swojego rodzaju pionierem rozwiązań Web-to-Print w Polsce, przynajmniej w takiej skali. I rzeczywiście patrząc na niektóre nasze produkty konkurowanie z nami jest bez sensu. Pamiętajmy, że Chroma to 15000 m2 powierzchni produkcyjnej, około 300 pracowników, 8 maszyn drukujących w formacie B1, introligatornia, gdzie urządzeń jest naprawdę bardzo dużo.

Można powiedzieć kolokwialnie, że się kręci. Trzeba jednak przyznać, że cały czas poszukujemy nowych, ciekawych rozwiązań, dzięki którym będziemy mogli zrealizować nawet te dość nietypowe zamówienia. Zaledwie 5 miesięcy temu stanęła maszyna drukująca, która pozwoliła nam wykonywać wszystkie zlecenia z technologią drip-off. A uzupełnieniem jest instalacja kilka tygodni temu kolejnego Stitchlinera 5500 z Horizona, którego zakupiliśmy w firmie Derya. Zresztą wszystkie poprzednie posiadamy właśnie z tej serii, więc zdecydowaliśmy o zakupie dokładnie tego samego modelu… więcej w czasopiśmie ŚWIAT POLIGRAFII PROFESSIONAL.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. A pytanie brzmi następująco:

O ile % jesteście zmuszeni podnieść swoje ceny dla klientów, by zniwelować podwyżki: prądu, paliwa, materiałów itd.?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych