Praca w czasach kwarantanny: cyfrowa chmura pomaga pracować zdalnie

- reklama -

Praca z domu w czasach pandemii koronawirusa to spore wyzwanie zarówno dla firm, jak i pracowników. Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie, które pozwalają nam na pracę zdalną. Co więcej, praca zdalna, na którą większość z nas została skazana może skutkować tym, że nowe technologie znajdą nowe zastosowania. – Epidemia może wręcz przyspieszyć ich rozwój – przewiduje ekspert Canon Polska.

“#Zostańwdomu” oraz “HomeOffice” – to hasła, które w ostatnich tygodniach zdominowały funkcjonowanie firm. Praca z domu, niegdyś traktowana jako przywilej, dziś stała się codziennością. Jednak jeszcze parę lat temu nie byłaby tak prosta. To rozwój nowoczesnych technologii spowodował, że większość czynności możemy zrobić bez wychodzenia z domu. – Trudno dziś nie docenić wpływu technologii na jakość i prostotę pracy. Wystarczy pomyśleć chociażby o dostępie do istotnych dokumentów. Jeszcze parę lat temu musielibyśmy regularnie jeździć do biura, podczas gdy w 2020 roku większość spraw możemy załatwić całkowicie zdalnie – komentuje Dariusz Szwed, Product Business Development Manager w Canon Polska.

Wydajna współpraca online

Obecny kryzys udowadnia, że wyzwanie cyfryzacji, podejmowane przez przedsiębiorstwa od wielu lat, przynosi konkretne efekty. Szczególnie ważną rolę odgrywa dziś technologia cyfrowej chmury. Żadne inne rozwiązanie nie zostało tak szybko przyjęte zarówno przez biznes, jak i konsumentów. Działanie chmury obliczeniowej stało się niemal niedostrzegalnie zintegrowane z naszą codziennością.

– Od wielu miesięcy coraz częściej mówimy o potencjale, który drzemie w chmurze. Nasze słowa zostały właśnie zweryfikowane przez pandemię koronawirusa – zauważa Dariusz Szwed. – To dzięki technologii chmurowej pracownicy mogą dziś nie tylko wymieniać się dokumentami, ale i pracować jednocześnie nad jednym projektem, otwartym symultanicznie na wielu urządzeniach naraz. Ten trend zapoczątkował parę lat temu Google, tworząc zestaw chmurowych aplikacji do pracy biurowej. Obecnie coraz więcej producentów podąża w stronę rozwiązań umiejscowionych online.

Jak przekonuje Dariusz Szwed, także Canon wprowadził na rynek zestaw rozwiązań, mogących służyć pomocą w czasie pandemii, m.in. oprogramowanie umożliwiające zdalne zarządzanie biurowymi drukarkami i skanerami.

– Wyobraźmy sobie sytuację, w której firma musi na bieżąco prowadzić dokumentację oraz korzystać z usług poczty. Nawet jeśli jeden pracownik będzie musiał dojeżdżać do biura, na przykład w celu wysłania firmowej korespondencji, zastosowanie oprogramowania chmurowego może znacząco uprościć system zarządzania dokumentami. Pliki będą przypisane do konkretnego pracownika i uszeregowane w sposób dużo bardziej przejrzysty, niż gdyby wysyłać je dziesiątkami e-maili – wylicza ekspert Canon Polska.

- reklama -

ANKIETA DLA CIEBIE!

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma. Być może pojawią się do wyników również komentarze ekspertów.