spot_imgspot_img

PrintONE. Pierwsze w Polsce wdrożenie urządzania MGI JetVarnish 3D One

W ostatnich niełatwych miesiącach rynek poligraficzny zanotował spadek marży na druku. Wzrosło natomiast zapotrzebowanie na wysokoprzetworzone produkty w niewielkich nakładach. Drukarnie, chcąc sprostać tym wyzwaniom, poszukują nowych technologii. Drukarnia Soft Vision działająca pod marką PrintONE wartości dodanej upatruje w najnowszej inwestycji – urządzeniu MGI Jetvarnish 3D One od Konica Minolta.

- Reklama -

Soft Vision to rodzinna drukarnia ze Szczecina, która działalność rozpoczynała jako naświetlarnia usługowa i stopniowo poszerzała swój wachlarz usług. Od 2009 r. PrintONE zajmuje się cyfrowym drukiem arkuszowym. Dziś dysponuje dziewięcioma maszynami i ma apetyt na więcej.

– Inwestycja w MGI Jetvarnish 3D One była przeprowadzona stricte pod konkretny produkt, mianowicie z myślą o wizytówkach z lakierem punktowym, które wykonujemy od dobrych kilku lat. Ta usługa stawała się coraz mniej konkurencyjna z uwagi na długi czas realizacji arkusza offsetowego i lakierowania klasycznym sitodrukiem.

Dzięki maszynie do uszlachetniania wyłącznie lakierem, bez użycia folii, możemy być bardziej elastyczni, odpowiadać na coraz bardziej spersonalizowane zapotrzebowanie klientów i oferować szerszy wachlarz wysokoprzetworzonych, niskonakładowych produktów – mówi Michał Rajski, współwłaściciel Soft Vision. Ponadto, skracając czas produkcji dotychczasowych realizacji, firma dąży do zwiększenia konkurencyjności.

Od wizytówki po wydawnictwa

Zakup MGI Jetvarnish 3D One pozwolił Soft Vision wprowadzić do oferty ciekawsze produkty i nie mówimy tu tylko o wizytówkach z lakierem punktowym czy uszlachetnionych teczkach. Nowe urządzenie pomaga firmie odpowiadać na zapotrzebowanie dynamicznie rozwijającego się rynku wydawniczego, na którym PrintONE działa coraz prężniej. – Inwestycja w urządzenie MGI to dla nas rozwojowy krok.

Notujemy wzrost zamówień wydawniczych, startujemy w coraz większej liczbie przetargów i okazujemy się konkurencyjni. Dodatkowo dysponujemy własną introligatornią, co pozwala nam realizować zamówienia dla wydawnictw od projektu po okładkę, bez udziału podwykonawców. Taka dywersyfikacja pozwala nam utrzymać i obroty, i nakład. Teraz dodatkowo możemy zadbać o bardziej wyjątkowy wygląd obwolut. Dużych możliwości upatruję m.in. w lakierze wypukłym 3D, nie tylko na wizytówkach, ale także na okładkach książek – wyjaśnia Michał Rajski.

Park maszynowy wzbogacony o MGI Jetvarnish 3D One umożliwia także zaoferowanie drukarniom usługi niskonakładowego lakierowania. To najbardziej popularne zastosowania, choć, jak przyznaje właściciel, wśród zadań specjalnych, o które chętnie by się pokusił, jest m.in. produkcja pojedynczych, spersonalizowanych i uszlachetnionych lakierem fotoproduktów. Soft Vision i marka PrintONE zdążyła już zebrać od klientów korzystny feedback o produktach wykonanych przy użyciu MGI – zastosowany lakier jest określany jako grubszy i bardziej błyszczący niż ten wykonany na sitodruku.

Nowe produkty, nowi klienci

To nie pierwsza współpraca SoftVision z Konica Minolta. – Mamy bardzo dobre doświadczenia z wcześniejszych wdrożeń. MGI JetVarish 3D One to bardzo wysoka, powtarzalna jakość i produktywność, a także automatyzacja produkcji w oparciu o dane zmienne VDP wywoływane czytnikiem kodów kreskowych.

To także możliwość optymalizacji masek, swoistego rodzaju ich „tuningu” a nawet tworzenie zupełnie nowych wprost z panelu operatora. To wszystko miało kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wyborze partnera biznesowego.

Wdrożenie przebiegło gładko, maszyna pracuje i w pełni zaspokaja potrzeby produkcyjne drukarni.

MGI Jetvarnish 3D One to bardzo elastyczna technologia. W parze z zapałem oraz pomysłami na jej wykorzystanie przez Soft Vision pozwoli na budowanie wizerunku firmy innowacyjnej, nowoczesnej, która cyfrową transformację traktuje poważnie. Dzięki temu od lat Soft Vision jest wstanie sprostać największym wyzwaniom ze strony swoich partnerów – mówi Łukasz Kurasiński, Industrial Printing Business Development Manager z Konica Minolta Business Solutions Polska.

Soft Vision bacznie obserwuje rynek i na tej podstawie podejmuje decyzje o kierunkach rozwoju, również w zakresie pozyskiwania nowych klientów. Drukarnia sprzedaje wielokanałowo, także poprzez popularne portale aukcyjne, skutecznie startuje w licznych przetargach. Zabiega o pozyskanie klientów, którzy chcą poszerzyć swoje usługi o możliwość sprawnego uszlachetnienia produktów, np. o efekty 3D czy różnej grubości powłoki, i chcą wykonywać usługi w krótkim czasie.

Urządzenie jest bardzo wydajne, dzięki zastosowanej technologii LED charakteryzuje się niskim zużyciem energii, jeden uniwersalny lakier pozwala uzyskać wiele efektów 2D i 3D. Ponadto łatwo je skonfigurować. Nawet niewielki park maszynowy wyposażony w MGI Jetvarnish 3D One pozwala podnieść wachlarz możliwości, jakość i atrakcyjność produktów na poziomie estetycznym, nie generując przy tym nieproporcjonalnie dużych kosztów.

Źródło: Konica Minolta

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img

ZING

Drukarnia Interak

spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy wybierasz się na targi drupa 2024?

Gdybyś wybierała się/wybierał się na targi drupa 2024, to jakich tematów byś szukała/szukał?

spot_img