spot_imgspot_img

Prognozy dla branży etykiet i opakowań na rok 2023 według Konica Minolta

Komentarz Łukasza Kurasińskiego, Business Development Managera Packaging & Commercial Market
w Konica Minolta Business Solutions Polska | Nadchodzący rok, w sytuacji, gdy świat stabilizuje się po trudach pandemii, oferuje producentom opakowań i firmom produkującym etykiety wiele nowych możliwości.

Minęły już czasy, w których opakowania i etykiety były projektowane tylko po to, by oznaczyć produkty i chronić je w czasie transportu. Wraz z rozwojem technologii druku cyfrowego etykiety i opakowania stały integralną częścią strategii budowania marki i całego procesu zakupu. Duże możliwości indywidualizacji produktu, czyli wyróżnienia go i dostosowania do szczególnych potrzeb, otworzyły producentom drogę do pozyskania klientów i zwiększenia zysków.

Produkcja cyfrowa jako wartościowe narzędzie marketingowe | Ciągły rozwój technologii pozwoli opakowaniom mocno rozwinąć ich komunikacyjną i marketingową rolę. Trendy na rok 2023 będą obejmowały udoskonalone wykończenie, uszlachetnienia, dostosowywanie procesu druku do mniejszych i zmiennych zamówień, zakupy online, a także, oczywiście, dalsze przechodzenie z technologii analogowej na cyfrową.

Nadal będzie rosło zapotrzebowanie na usługi oferujące kompletny proces produkcyjny „od początku do końca”, z większą liczbą rozwiązań typu “wszystko w jednym”, a także na urządzenia produkcyjne, które wymagają mniejszej liczby i mniej wykwalifikowanych operatorów.

Niezbędne narzędzia do przekazywania informacji i wzmacniania marki | Wiadomym jest, że etykiety i opakowania będą nadal stanowić ważną część łańcucha dostaw dla artykułów pierwszej potrzeby jako istotne narzędzia do przekazywania informacji i wzmacniania marki. Sektory opieki zdrowotnej, farmaceutyczny oraz sektor żywności i napojów to obszary, które w przyszłości nadal będą silnie przyczyniać się do rozwoju branży druku cyfrowego etykiet i opakowań.

W najbliższej przyszłości marki coraz chętniej będą wykorzystywać technologię cyfrową do zwiększania zaangażowania i zainteresowania swoimi produktami – a wszystko to w bardziej zrównoważonym środowisku. Z perspektywy dostawców szybkie reagowanie za pomocą wysoce zautomatyzowanych systemów produkujących małe ilości etykiet i opakowań to sposób na sukces, który pomoże zaspokoić szybko zmieniające się potrzeby klientów.

Prostsza produkcja jako odpowiedź na szybko zmieniające się potrzeby | Odpowiednie planowanie strategii i taktyki firmy w celu zachowania konkurencyjności i sprostania oczekiwaniom rynku mają zasadnicze znaczenie. Istotne jest także uproszczenie produkcji, które pozwoli zaspokoić potrzeby klientów, którzy wymagają szybkiego działania. Nie mniej ważne w zwiększaniu zyskowności jest także odpowiednie oprogramowanie pozwalające zoptymalizować wszystkie procesy.

Doskonałym przykładem takich działań jest nasza współpraca | z drukarnią MD Labels, specjalizującą się w produkcji najwyższej jakości etykiet samoprzylepnych kolorowych premium, która realizuje swoje zlecenia na naszych urządzeniach produkcyjnych z serii AccurioLabel i MGI. Współpraca drukarni etykietowej MD Labels z Konica Minolta Business Solutions Polska to dowód na to, że ultrakrótkie nakłady stanowią zauważalny odsetek zamówień, a AccurioLabel 230 do cyfrowego druku etykiet to odpowiedź na oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów.

– Szukaliśmy urządzenia o wysokiej wydajności, które sprosta mniejszym nakładom. AccurioLabel 230 to maszyna kompaktowa, szybka w konfiguracji i w obsłudze, niewymagająca znajomości zaawansowanych technik drukarskich, generuje mniej odpadów, a jednocześnie charakteryzuje się bardzo wysoką jakością druku – komentuje zakup Marcin Jasiński, współwłaściciel drukarni MD Labels.

Najnowszym nabytkiem drukarni jest MGI JETvarnish 3D Web od Konica Minolta dająca możliwości cyfrowego, bezmatrycowego uszlachetniania cyfrowego: lakierowania 3D, 2D oraz zastosowania cyfrowego hot stampingu na szerokiej gamie materiałów w tym papierów ozdobnych.

Nowe możliwości dzięki atrakcyjnym rozwiązaniom w zakresie tworzenia etykiet i opakowań | Właściciele firm poszukują innowacyjnych i atrakcyjnych rozwiązań w produkcji etykiet i opakowań do zastosowań konsumenckich i przemysłowych. Dzięki dedykowanemu wsparciu globalnemu, świadczonemu lokalnie na całym świecie, ściśle współpracujemy z naszymi klientami i markami, stosując partnerskie podejście
i pomagając im na nowo poznać możliwości druku.

Rozwój handlu elektronicznego to trend, który z pewnością | w przyszłości przyczyni się do dalszego rozwoju cyfrowej produkcji opakowań i etykiet, co będzie miało z kolei duży wpływ na działalność drukarni komercyjnych. W szczególności muszą one być gotowe do szybkiego działania i tworzenia projektów opakowań przeznaczonych do handlu internetowego, które sprostają wyzwaniom związanym z dostawą do klienta. Coraz popularniejsze staje się także personalizowanie opakowań i etykiet. Jako globalny dostawca technologii z lokalną strukturą usług, dostrzegamy ciągle rosnące możliwości związane z drukiem cyfrowym, zarówno w produkcji etykiet, jak i opakowań.

Wyróżnienie produktu na zatłoczonym rynku | Wydaje się, że taki jest również pogląd analityków. Raport Future of Packaging Long-term Strategic Forecasts to 2030 zwraca uwagę na to, że postęp technologiczny zwiększa możliwości zastosowań dla etykiet i opakowań.

„Coraz więcej marek pragnie, aby ich opakowania opowiadały konsumentom pewną historię i dzięki temu produkt wyróżni się na coraz bardziej zatłoczonym rynku” – czytamy w raporcie. „Personalizacja pozwala markom nawiązać osobistą więź z konsumentem dając nadzieję, że pozytywna interakcja będzie oznaczać większą sprzedaż w przyszłości”.

W 2019 roku firma Smithers wyceniła rynek druku cyfrowego dla opakowań na 18,9 mld USD przy całkowitej ilości wyprodukowanych 2,54 mln ton. Szacuje się, że wzrost będzie wynosił 10,9% założonego rocznego wzrostu do 2024 r., a następnie utrzyma się na tym samym poziomie.2

Pandemia zwiększyła produkcję cyfrową | Jak wynika z opracowania firmy IDC „Growth Opportunities in Digital Label and Packaging”, nieuchronny marsz w kierunku cyfrowej produkcji etykiet i opakowań nabiera tempa (dok. nr EUR146199521, sierpień 2021). „Pandemia posłużyła jako czynnik zakłócający i przyspieszający” – czytamy w raporcie. „Automatyzacja to kolejne cyfrowe dobrodziejstwo. Łatwość obsługi i zautomatyzowane przepływy pracy, które umożliwia technologia cyfrowa, napędzają rozwój biznesu. Integracja kolejnych procesów, takich jak powlekanie cyfrowe, wytłaczanie cyfrowe i wykrawanie, pomoże w znacznym rozwoju łańcucha procesów.”

Wniosek: „Wygląda na to, że szala przechyla się zdecydowanie na korzyść technologii cyfrowej”.

Cyfrowa produkcja etykiet i opakowań ciągle zyskuje na popularności | Jednym z przykładów technologicznego kroku w przód, który ma duże znaczenie dla rynku, jest produkt naszego partnera. AlphaJET, maszyna, która zapewnia kompletny system produkcyjny uszlachetnionych opakowań oraz wysoko przetworzonych druków komercyjnych. Zaprojektowana zgodnie z filozofią Factory 4.0, gdzie w ramach jednego procesu technologicznego mamy możliwość druku, całopowierzchniowego lakierowania, lakierowania wybiórczego 2d/3d oraz cyfrowego hotstampingu. Daje to niemal nieograniczone możliwości kreacji opakowań oraz druków komercyjnych.


Słuchaj podcastów NIEZBĘDNIK POLIGRAFA


Dzięki dodatkowym korzyściom płynącym z wprowadzenia na rynek naszej nowej cyfrowej prasy atramentowej do opakowań z tektury falistej i kartonu (biały niepowlekany, brązowy kraft) o maksymalnej grubości 16 mm, weszliśmy w nowy rok pewni przyszłych sukcesów. PKG-675i umożliwia drukarniom, twórcom i właścicielom marek korzystanie z łatwego w obsłudze rozwiązania do produkcji opakowań na żądanie – odpowiadającego trendowi w kierunku bardziej zindywidualizowanego druku na opakowaniach z tektury falistej.

Nasze wiodące na rynku urządzenie AccurioLabel 230 wykorzystujące technologię tonerową nadal wyznacza nowe standardy i ze zrozumiałych względów jesteśmy dumni, że obecnie mamy ponad 1000 instalacji na całym świecie. Zgodnie z prognozą rynkową IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2021-2025 3, nasz udział w rynku cyfrowych drukarek etykiet i opakowań wzrósł do 19,9% pod względem dostaw i wartości w 2020 roku. I ten wzrost będzie kontynuowany. Etykiety to rynek, na który weszliśmy zaledwie pięć lat temu, a już udało nam się przejąć jedną piątą wartości dostaw drukarek na rynku cyfrowych etykiet i opakowań.



Według danych firmy IDC4 w 2020 r. w Europie Zachodniej zamówiono 186 sztuk cyfrowych drukarek do etykiet i opakowań o wartości 97,6 mln USD. Oczekuje się, że w latach 2020-2025 zachodnioeuropejski rynek cyfrowych drukarek produkcyjnych do drukowania i pakowania będzie rósł w tempie 13,1% (CAGR). Dostawy drukarek opartych na tonerze nadal mają większy udział wśród drukarek do drukowania. Oczekuje się, że dostawy drukarek do etykiet i opakowań wzrosną ze 186 sztuk w 2020 r. do 344 sztuk w 2025 r.

Obecnie wszyscy wracamy do „normalności” po dwuletnim okresie pandemii. Wznawiamy stacjonarne spotkania, a także planujemy naszą obecność na targach. Już teraz czekamy z niecierpliwością na rozmowy z naszymi klientami oraz partnerami podczas branżowych eventów. Oprócz wydarzeń na żywo będziemy nadal obecni Internecie, ponieważ nasza misja – nadawanie kształtu ideom naszych klientów – jest wykonywana bez względu na kanał komunikacji. Naszym celem jest nadal dostarczanie najlepszych usług wszystkim naszym klientom.

Źródło: Konica Minolta


Prenumeruj nasz e-Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Czy technologia cyfrowa wyprze druk analogowy?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych