O tym, że rynek w czasie pandemii zupełnie inaczej się zachowuje, praktycznie wszyscy wiedzą. Niektórym w naszej branży pandemia utrudniła życie, inni wręcz nie są w stanie zrealizować wszystkich zleceń w odpowiednim czasie i inwestują w dodatkowe technologie.

Chcąc dowiedzieć się nieco więcej o tym, jak rzeczywiście drukarnie podchodzą do utrudnionych warunków, wybraliśmy się do Łomży, by odwiedzić Daniela Puławskiego, który prowadzi znaną drukarnię Libra-Print, działającą pod marką handlową printing.pl.

- reklama -- reklama -

Przy okazji rozmowy dowiedzieliśmy się, jak szybko drukarnia do tej pory tradycyjna przechodzi transformację z wykorzystaniem HP Indigo. (fragment)

Na czym dokładnie polega wspomniana transformacja?

Przebiega ona w dwóch obszarach – pierwszy z nich to nasz projekt SNAPnGO, czyli działającej od kilku miesięcy aplikacji do zamawiania „Foto-prezentów” i związanej z nią całej linii produktów, które są kluczowym elementem. Jeśli chodzi o nasze produkty, to chcemy być pierwsi na rynku i chcemy, aby były one niepowtarzalne.

Unikalność jest najważniejszą cechą, za którą klient jest w stanie zapłacić i to może stanowić przewagę. Staramy się uniknąć sezonowości i nie chcemy być postrzegani wyłącznie, jako producent foto-kalendarzy. Bazujemy na własnym doświadczeniu, które nabyliśmy przez lata i chcemy zaimplementować w tym projekcie wszystkie nasze możliwości.

Daniel Puławski

W przypadku SNAPnGO najważniejsza jest dla nas natychmiastowa możliwość rozwoju na rynkach zachodnich. Działamy bez pośredników co stanowi dla nas nowość, dzięki czemu mamy 100% wpływu na cały marketing.

Drugi obszar jest związany z opakowaniami. Zaczęliśmy go od działania na rynku lokalnym, wdrażamy nową ofertę, a w najbliższym czasie chcemy przenieść ją do Web2Print zwiększając zasięg do ogólnopolskiego.

Bardzo dużą rolę w tym wszystkim będzie odgrywało zakupione urządzenie HP Indigo. Ujmując inaczej, będziemy starali się wykorzystać wszystkie atuty tego urządzenia. Po analizie wszelkich możliwych technologii cyfrowych uważam, że nabycie tej maszyny było najrozsądniejszą pod względem ekonomicznym decyzją.

Zwłaszcza jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, razem z przewidywalnością i doświadczeniem. Mimo, że minęło już trochę czasu od instalacji sprzętu, utwierdziłem się w przekonaniu, że wybraliśmy najlepiej… więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii wydanie marcowe.

Materiał powstał przy współpracy z firmą Digiprint

- reklama -Cieszymy się, że jesteś z nami. Zapisz się na newsletter Świata Poligrafii PRO, aby otrzymywać od nas najbardziej wartościowe treści.


ANKIETA!
Bądźcie aktywni! Warto wyrażać swoje zdanie!

Czy zauważyliście, że odbyła się virtual.drupa 2021?

Czy braliście udział w proponowanych sesjach?

Jak oceniasz virtual.drupa 2021?