spot_img

Przyszłość tektury falistej na rynku opakowań. Nowe perspektywy

- Reklama-

Najnowsza publikacja opracowana przez Konica Minolta pt. „Przyszłość tektury falistej na rynku opakowań. Nowe perspektywy” to obszerna diagnoza branży opakowań tekturowych ze szczególnym uwzględnieniem tych produkowanych z tektury falistej. Na bazie wniosków płynących z diagnozy, Konica Minolta przygotowała także katalog rozwiązań na miarę dzisiejszych i nadchodzących czasów.

Opracowanie porządkuje najnowsze globalne trendy na rynku i zestawia je z tymi rysującymi się dla branży opakowań. Za każdym trendem stoi wachlarz gotowych rozwiązań w druku na tekturze falistej. Ich zastosowanie można zobaczyć w najnowszym próbniku Simple Pack przygotowanym przez Konica Minolta. Wzornik tekturowych możliwości to namacalny dowód zmian i prognoz na rynku. Jaka jest zatem kondycja rynku?

Poligrafia w warunkach nieustającej zmiany | Galopujący postęp technologiczny, istotna zmiana sytuacji gospodarczej i zachowań konsumenckich – to trzy globalne czynniki, które wpływają na dynamiczne zmiany na większości rynków, w tym w poligrafii.

Elastyczność to cecha, która wysuwa się na pierwszy plan w niemal każdym aspekcie rynku opakowań z tektury. Dotyczy zarówno samej technologii produkcji opakowań, w tym druku, jak i coraz bardziej zindywidualizowanego podejścia do klienta (z uwzględnieniem zupełnie nowych zachowań zakupowych), logistyki, marketingu czy designu.

Nie bez znaczenia dla branży jest zwrot ku personalizacji produktów i usług. Rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane opakowania, które są produkowane w niskich nakładach i wielu wariantach, zmusza do poszukiwania jakościowych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Dodatkowo istotną przewagą konkurencyjną drukarni staje się możliwość szybkiego dodruku opakowań „na żądanie”.

Ma to szczególne znaczenie w zapewnieniu bezpieczeństwa i płynności dostaw. Coraz częściej firmy odchodzą także od nadmiernego zatowarowania magazynów i są bardziej skłonne zarządzać zapasami na bieżąco. Rotowanie opakowań przybrało oczywiście na znaczeniu w miarę wzrostu liczby transakcji e-commerce. Nowe nawyki konsumenckie zaważyły o powstaniu nowego segmentu opakowań – zarówno tych „roboczych” umożliwiających wysyłkę, jak i tych nieco bardziej szczególnych, które mają niebagatelny wpływ na doświadczenie klientów.

Producenci coraz bardziej doceniają siłę opakowania jako nośnika reklamowego, co także wpływa na większą częstotliwość i zróżnicowanie produkowanych serii. Zwracają też szczególną uwagę na aspekty ekologiczne, co z kolei przekłada się na rosnącą popularność tektury na rynku opakowań. Wszystkie te uwarunkowania powodują, że niezbędne staje się poszerzenie zasięgu produktowego drukarni i wdrożenie systemów wspierających druk offsetowy.

I wreszcie design. O ile w przypadku tekturowych opakowań zbiorczych liczy się przede wszystkim funkcjonalność i wytrzymałość, o tyle tekturowe opakowania jednostkowe zyskują na estetyce (zarówno pod względem wykonania, jak i samego projektu). Szczególnie w dobie wzmożonych zakupów e-commerce, opakowanie stanowi o jakości pierwszego kontaktu z produktem i ma wpływ na sentyment konsumencki.

Raport i Simple Pack | Raport Konica Minolta to obszerne i dogłębne opracowanie przygotowane w oparciu o aktualne źródła i analizy. Takie ujęcie tematu pomoże działającym w branży opakowań podmiotom w podejmowaniu odważnych strategicznych decyzji. Jest dostępny nieodpłatnie dla wszystkich zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o rynku opakowań.

Oprócz szczegółowego raportu, Konica Minolta oferuje także bezpłatny wzornik Simple Pack, który ilustruje, w jaki sposób zasygnalizowane w raporcie trendy znajdują odzwierciedlenie w najnowszych propozycjach dla poligrafii.

Aby otrzymać raport i wzornik należy odwiedzić stronę WWW i wypełnić formularz. Zestaw zawiera:

  • diagnozę poświęconą perspektywom i przyszłości tektury falistej na rynku opakowań
  • sampler z 10 próbnymi wydrukami PKG-675i na czterech różnych podłożach wraz z danymi na temat zużycia atramentu na wykonane karty.

Źródło: Konica Minolta

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. A pytanie brzmi następująco:

O ile % jesteście zmuszeni podnieść swoje ceny dla klientów, by zniwelować podwyżki: prądu, paliwa, materiałów itd.?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych