spot_imgspot_img

Rapida 164 firmy Koenig & Bauer w codziennej pracy

- Reklama-

Firmy poligraficzne Walter Grieger Offsetdruck z Nettetal i Gieseking z Bielefeld działają od 2012 roku pod wspólną nazwą “Teamplayer-in-Print” i wspólnie są wiodącymi dostawcami usług w zakresie produktów kartonowych i wykładzin z tektury falistej. Obie firmy koncentrują się na produkcji kartonów składanych i produktów do druku display. Oprócz wysoce elastycznej produkcji dla dużych europejskich koncernów opakowaniowych, oba przedsiębiorstwa obsługują również wielu własnych klientów końcowych.

Koncepcja biznesowa, polegająca na świadczeniu usług drukarskich dla producentów opakowań z tektury falistej, wymusza ciągłe bycie o krok przed potencjalnymi konkurentami. Z tego powodu Walter Grieger Offsetdruck jest często jednym z pierwszych użytkowników innowacyjnych technologii druku – oznacza to rozwiązania opracowane przez Koenig & Bauer. Pierwsza wielkoformatowa maszyna Rapida do lakierowania hybrydowego została wykorzystana do produkcji w Nettetal, podobnie jak pierwsza maszyna z napędem bezpośrednim.

Teraz przyszła kolej na pierwszy model najnowszej generacji Rapida 164, która również jest wyposażona do produkcji z rozszerzoną gamą kolorów. Jeśli chodzi o rozszerzoną gamę kolorów, Teamplayer uważa się za doradcę w tym segmencie. Dyrektor zarządzający Wilhelm Drießen wyjaśnia:

“Chłoniemy wszystko, co dzieje się u producentów”. Z tego względu ta zdecydowanie ukierukowana na technologię firma jest również ściśle zaangażowana w rozwój wiodących na rynku technologii Koenig & Bauer w ostatnich dwóch dekadach. Kolejnym cennym partnerem na tej drodze był Systemhaus Steuber, generalny przedstawiciel działu offsetu arkuszowego Koenig & Bauer w Nadrenii Północnej-Westfalii.

Znacząco zwiększona wydajność

Nowa maszyna Rapida 164 już od kilku miesięcy zwiększa możliwości druku w firmie Walter Grieger. Produkcja na tej siedmiokolorowej maszynie z coaterem i wydłużonym okresem dostawy jest o 15 do 20 procent szybsza niż na dwóch maszynach poprzedniej generacji Rapida 164. To samo dotyczy czasu przygotowania do druku. Można to częściowo przypisać sprawdzonym rozwiązaniom automatyzacji, takim, jak SIS, wielofunkcyjne systemy mycia CleanTronic, w tym DriveTronic SRW, oraz rozwiązania logistyki stosów z automatyczną, bezstopniową wymianą stosów. Przyspieszenie i usprawnienie procesów roboczych jest możliwe również dzięki zastosowaniu trwałych płyt, pneumatycznych kanałów farbowych z powłoką EasyClean do szybkiej wymiany farby itd.

Nawet w standardowej konfiguracji Rapida 164 drukuje z prędkością do 16 000 arkuszy/h i z formatami arkuszy do największych 1205 × 1640 mm. I nie są to tylko teoretyczne wartości. Pełna prędkość jest często wymagana w codziennej produkcji. Maszyny dostarczają ponad 4 miliony arkuszy miesięcznie z absolutną niezawodnością. Daje to powierzchnię prawie 8 km2, czyli większą niż cały Gibraltar – lub dwie trzecie powierzchni Nettetal na przedmieściach Kaldenkirchen, gdzie znajduje się fabryka Grieger.

Mniej odpadów, więcej jakości

Wiele udało się osiągnąć również w zakresie oszczędności odpadów. QualiTronic ColorControl i PDFCheck są używane do konfiguracji ustawień farb dla największych formatów arkuszy, łącznie z porównaniem z PDF-em przed drukiem. Odpady początkowe i niedoskonałe arkusze mogą być oznaczane za pomocą znaczników, dzięki czemu tylko dobre arkusze są wysyłane i przekazywane do dalszej obróbki.

Wilhelm Drießen jest również podekscytowany rozwojem rozwiązań sieciowych. LogoTronic PPS firmy Koenig & Bauer stał się ważnym modułem integrującym maszyny z całym procesem produkcyjnym. Grieger korzysta z systemu MIS firmy Prosecco oraz z systemu pre-press firmy Hybrid. Wszystkie trzy systemy są ze sobą doskonale skoordynowane, a dzięki interfejsowi CIP4 tworzą niezbędny, kompleksowy obieg dokumentów w drukarni pomiędzy biurami handlowymi a maszynami drukowanymi.

Dokładna zawartość płyt jest definiowana w systemie MIS. Informacja ta jest przesyłana do LogoTronic. Operator uruchamia produkcję, a w pełni automatyczna wymiana płyt odbywa się natychmiast po osiągnięciu określonej liczby arkuszy. Mniej korekt kolorów i zmian farb jest potrzebnych, a niezawodność procesu jest zwiększona.

Perfekcyjne opakowania i ekspozytory

Podstawowym celem wszystkich rozwiązań automatyzacji jest oferowanie wartości dodanej dla klientów. Zadania produkcyjne klientów muszą być obsługiwane lepiej, szybciej i bardziej elastycznie. Dzięki temu mogą oni zwiększyć swoją własną elastyczność, ponieważ otrzymują swoje opakowania lub ekspozytory w sprawdzonej jakości nawet w krótkim czasie.

Pełna koncentracja na druku

Lista klientów obsługiwanych przez Teamplayer-in-Print jest równie zróżnicowana. Pochodzą oni z całego obszaru niemieckojęzycznego, jak również z Holandii, Belgii, Skandynawii i Wielkiej Brytanii. Teamplayer zatrudniając 90 pracowników przetwarza rocznie 35.000 ton papieru i tektury. W obu lokalizacjach może być przechowywanych do 10 milionów nowych i zadrukowanych arkuszy.

Specjalna koncepcja biznesowa oznacza, że oba przedsiębiorstwa są bardzo sprawne. Nie ma tu biur projektowych opakowań ani rozbudowanych działów postpress, ponieważ te etapy procesu są realizowane przez samych klientów. Zamiast tego cała uwaga skupiona jest na procesie druku. A co za tym idzie, proces pracy, który nie ma sobie równych pod względem optymalizacji procesów, czasów przelotu i zarządzania jakością.

Klienci korzystają z dużej elastyczności, procesu wielkoformatowego, który jest szczególnie odpowiedni zarówno dla jednoczęściowych ekspozycji, jak i odpowiednio zoptymalizowanych produktów wieloczęściowych, a także z wysokiej wydajności produkcyjnej z czterema maszynami offsetowymi wielkoformatowymi w dwóch lokalizacjach. Od podstawowych składników chemicznych do gotowego produktu, Grieger produkuje wszystkie wymagane farby we własnej „kuchni farbowej”. To samo dotyczy lakierów. Korzystają na tym również inne drukarnie, które mogą zaopatrywać się w lakiery w firmie Nettetal.

Źródło: Koenig & Bauer

 

- Reklama -

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Twoim zdaniem, co jest największym zagrożeniem dla biznesu (poligrafii) w najbliższym czasie?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych