Można przypuszczać z dużą dozą prawdopodobieństwa, że i Wy posiadacie swoje profile na portalach społecznościowych, próbujecie się komunikować ze swoimi koleżankami, kolegami i klientami wykorzystując wszystko to, co umożliwia Internet. Ba, nawet w naszym domowym zaciszu… komunikacja z wykorzystaniem nowych mediów zdaje egzamin. Tylko czy na pewno? Chodzi o to, że przecież związani jesteśmy zawodowo z branżą poligraficzną i szelest papieru, zapach farby… emocje towarzyszące dotykowi papieru, jego powierzchni, uszlachetnienia… są po prostu bezcenne.
Czy umiemy z nich korzystać? Co znaczy nowoczesny marketing? Jak łączyć różne modele i czy jest to konieczne? A może skupić się tylko na jednym działaniu? To tylko niektóre z tematów poruszanych z Wojciechem Mataczyńskim z firmy Heidelberg Polska, który zawodowo i z pasji interesuje się i zajmuje marketingiem. Czy chcecie poznać model… sukcesu? Zapraszamy do wysłuchania kolejnego wydania NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA.
Komunikacja dzisiaj jest nie lada wyzwaniem. W dobie Internetu, praktycznie każdy korzysta z tej drogi przekazania informacji o tym, co robi, jakie odnosi sukcesy itd. Dlaczego piszę o tym, że jest wyzwaniem? Bo jesteśmy w branży poligraficznej i nie do końca rozumiemy działania, które w dużej mierze nie wykorzystują potencjału, jakim dysponuje poligrafia. Druk zawsze był tym, który przekazywał emocje. Zresztą, kiedy w jednym z podcastów nasz gość przytoczył dane życia informacji z newslettera elektronicznego i tradycyjnego, wiele osób odezwało się do nas, w tej sprawie.
Przypomnę, że informacja z newslettera żyje do 30 sekund, za to wydrukowany newsletter na biurku… nawet do 5 dni. Co zatem stoi na przeszkodzie w tym, by wykorzystywać narzędzia jakie posiadamy, które my – dziennikarze – przygotowaliśmy dla Was? Jak możemy współpracować? Czego możecie oczekiwać? Jak dobrać „kanał” informacyjny dla grupy odbiorców i dużo więcej w tych tematach, będziecie mogli wysłuchać i nawet wziąć udział w specjalnie dla Was przygotowanych szkoleniach.
Przy okazji jeszcze dzisiaj rozpoczynamy kolejną ankietę dotyczącą właśnie… PR. Czyli Waszych działań w obszarze komunikacji i informacji.
Mirosław Pawliński