Jednym z kolejnych wyzwań jest redukcji możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem, który w naszym przypadku był fundamentalny choćby z uwagi na testy produktów. Zauważyliśmy jednak, że praca, którą wykonaliśmy w poprzednich latach zaprocentowała w tym kryzysowym dla branży momencie. Dbałość o partnerskie relacje oparte na zaufaniu od samego początku stanowiły podstawę dla budowy naszej pozycji na rynku.

- reklama -

Teraz pozwoliły nam nie tylko utrzymać bieżący poziom sprzedaży, ale nawet go zwiększyć – nasi klienci obdarzyli nas zaufaniem i pomimo braku bezpośrednich spotkań, wystarczyły kontakt telefoniczny i wideokonferencje, aby wprowadzać produkty, a finalnie odnotować wzrost naszych obrotów o blisko 15%.

Marek Banasiuk

Ten pełen wyzwań 2020 rok nie wpłynął negatywnie na wyniki naszej działalności na rynku – mieliśmy dużo szczęścia, ale jest to również zasługa naszych klientów, dostawców i nas, jako zespołu. Dla PHOENIX Xtra Print Polska był to nawet rok szczególnie przełomowy z punktu widzenia rozwoju portfolio produktów, pozyskania nowych, w tym strategicznych klientów i rynków zbytu, pokaźnego wzrostu sprzedaży, jak i ugruntowania swojej pozycji w świecie poligrafii w Polsce i poza nią. Mamy świadomość, że to nie koniec walki z koronawirusem, ale jednocześnie pozwalamy sobie na zachowanie spokoju, bo działania ochronne, które podjęliśmy okazały się skuteczne oraz nie wpłynęły na jakość naszej pracy czy bezpieczeństwo pracowników i klientów.

Jak kształtuje się obecnie zapotrzebowanie na produkty PHOENIX Xtra Print Polska, BU M&MR Trading Polska Sp. z o.o.? Czy pojawiły się nowe trendy zakupowe wśród Klientów lub nowe serie towarów?

Przede wszystkim zmieniło się zapotrzebowanie na produkty – wzrósł popyt na podstawowe artykuły spożywcze i te pierwszej potrzeby, produkty premium zeszły natomiast na dalszy plan. Źródłem tej zmiany jest naturalnie pandemia koronawirusa. Pamiętam, że na początku zagrożenia epidemicznego, w marcu ubiegłego roku półki sklepowe z artykułami spożywczymi świeciły pustkami, a markety nie nadążały z wykładaniem towaru. Społeczeństwo robiło zapasy, a lockdown sprzyjał rozwijaniu, np. talentów kulinarnych. W tym wszystkim to m.in.  barwna i ciekawa optyka opakowań przykuwała oko i przeważała o zakupie.

Stąd rozwój naszego portfolio w 2020 roku dotyczył głównie drukarń opakowaniowych – zanotowaliśmy wzrost sprzedaży naszych materiałów dla opakowań, a mniejsze zainteresowanie towarami do uszlachetniania druku. W ostatnim czasie szczególnie rozwijamy produkty do zadruku kubków plastikowych (np. na jogurty), puszek napojowych i lakierowania wybiórczego opakowań litych. Robiąc codzienne zakupy widzę na półkach artykuły w opakowaniach, które wiem, że zostały wyprodukowane naszymi materiałami i naprawdę jestem dumny z efektu ich jakości!