Smurfit Kappa ogłosiła kolejną inwestycję o wartości ponad 25 milionów euro w swoim “mega zakładzie” w Pruszkowie, zlokalizowanym w centralnej Polsce. Inwestycja ta stanowi część przyspieszonego programu inwestycji kapitałowych po podwyższeniu kapitału własnego firmy o 660 mln euro, które miało miejsce w listopadzie 2020 roku.

Ta najnowsza inwestycja podwoi produkcję w zakładzie i spowoduje utworzenie 25 nowych miejsc pracy, zwiększając zatrudnienie do ponad 230 pracowników w tej lokalizacji. Budowa ma się rozpocząć w lipcu tego roku i zakończyć w 2022 roku.

Po zakończeniu budowy, nowo rozbudowany obiekt będzie miał powierzchnię 37 500 metrów2, co czyni go największym obiektem Smurfit Kappa w Polsce i jednym z największych obiektów Smurfit Kappa w Europie. Portfolio klientów obejmuje niektóre z wiodących marek w sektorze żywności FMCG i napojów oraz obsługuje zarówno klientów międzynarodowych, jak i lokalnych.

Saverio Mayer, CEO Smurfit Kappa Europe powiedział: “Ta znacząca inwestycja oznacza strategiczne zaangażowanie Smurfit Kappa w swoją obecność w Polsce i w Europie Wschodniej. Zakład w Pruszkowie jest integralną częścią naszej działalności, a ta rozbudowa umożliwi nam dalsze spełnianie zmieniających się potrzeb nowych i obecnych klientów w kluczowych sektorach, w sposób wydajny i zrównoważony.”

Budowa obejmie instalację nowej, zaawansowanej technologicznie tekturnicy, nowych urządzeń konwertujących, optymalizację logistyki oraz magazyn wyrobów gotowych (FG), który pomieści 12 000 palet. Rozbudowany zakład zmniejszy również emisję CO2 o około 55 ton rocznie.

Komentując ogłoszenie, Dyrektor Generalny Smurfit Kappa Polska, Jacek Niewęgłowski powiedział: “Ta inwestycja pozwala nam rozszerzyć gamę produktów o wysokiej wartości, które oferujemy naszej rosnącej bazie klientów, umożliwiając nam lepszą obsługę naszych klientów i poprawę naszej konkurencyjności. Zwiększenie zatrudnienia podkreśla nasze ciągłe zaangażowanie na rzecz lokalnej społeczności, zarówno jako cenionego i renomowanego regionalnego pracodawcy od 1998 roku.”

Źródło: TadePack, Smurfit Kappa

- reklama -

ANKIETA!
Bądźcie aktywni! Warto wyrażać swoje zdanie!

Czy korzystasz z webinariów?

Co cenisz w organizowanych webinariach?