spot_imgspot_img

Stora Enso po raz kolejny wyróżniona w raporcie środowiskowym CDP Supplier Engagement Rating

Drugi raz z rzędu Stora Enso uzyskała tytuł Supplier Engagement Leader, przyznawany za zaangażowanie w przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu ze strony CDP – organizacji non-profit, zajmującej się problematyką zrównoważonego rozwoju w wymiarze globalnym i wspierającej przedsięwzięcia z nią związane.

Ogłoszony na początku marca br. ranking CDP Supplier Engagement Rating (SER) uwzględnia szereg parametrów, pozwalających na ocenę efektywności działań danego przedsiębiorstwa bądź organizacji w zapobieganiu zmianom klimatycznym. Tym razem status „Leader” otrzymało 8% wszystkich firm spośród tych, które wypełniły specjalny kwestionariusz, dotyczący podejmowanych przez nie działań klimatycznych w 2020 roku.

„Dla naszej firmy jest niezwykle ważnym, by blisko współpracować z naszymi dostawcami i razem przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Podczas gdy część z nich jest bardzo zaawansowana w tego typu środowiskowych inicjatywach, inni dopiero zaczynają swoją aktywność w tym temacie. Z myślą o tych drugich oferujemy np. prowadzone w trybie online szkolenia, dotyczące ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Będziemy też nadal i coraz bardziej czynnie angażować się we współpracę ze wszystkimi naszymi dostawcami, aktywnymi w obszarze zapobiegania zmianom klimatycznym. W ub.r. ogłosiliśmy nowe cele środowiskowe Stora Enso. W części związanej z klimatem, duży nacisk został tu położony na redukcję emisji niebezpośrednich, generowanych w całym łańcuchu dostaw” – mówi Annette Stube, Executive Vice President ds. Sustainability w firmie Stora Enso.

CDP to organizacja non-profit, prowadząca globalny program informacyjny skierowany do inwestorów, przedsiębiorców, włodarzy miast, regionów i krajów, wspierający ich w zarządzaniu celami środowiskowymi. Przygotowując ranking, CDP zbiera od zainteresowanych podmiotów informacje o ich zaangażowaniu w kwestie klimatyczne. W tym celu każdy z nich otrzymuje specjalny kwestionariusz, uwzględniający pytania związane z zarządzaniem, celami, emisjami oraz łańcuchem dostaw.

Sonya Bhonsle, Global Head of Value Chains & Regional Director Corporations w organizacji CDP, tak komentuje tegoroczne wyniki rankingu: „Nasze dane wskazują, że wiele firm nie dostrzega wpływu swoich niebezpośrednich działań na kwestie klimatyczne, w związku z czym nie podejmuje żadnej aktywności, by zmobilizować swoich dostawców do zredukowania owego negatywnego wpływu na środowisko. Naszym zdaniem przedsiębiorcy muszą podjąć pilne działania w obszarze zarządzania celami środowiskowymi, także jeżeli chodzi o łańcuch dostaw, by zapewnić ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C. Składamy gratulacje ponad 4000 firmom, jakie znalazły się w zestawieniu Supplier Engagement Leaderboard za rok 2021, przygotowanym przez CDP. Jako jeden z jego liderów, koncern Stora Enso staje się swego rodzaju pionierem w transformacji, związanej ze zrównoważonym rozwojem i neutralnością względem śladu węglowego”.

Nowe cele środowiskowe Stora Enso

W ub.r. Stora Enso ogłosiła nowe cele środowiskowe. Ambicją koncernu jest oferowanie – przed rokiem 2050 – wyłącznie produktów i rozwiązań w 100% „regenerowalnych”. Zmiany klimatyczne to jeden z trzech głównych obszarów, jakie zostały tu uwzględnione, wraz z bioróżnorodnością i działalnością w obiegu zamkniętym. W ocenie Stora Enso bycie „regenerowalną” oznacza dostarczanie na rynek produktów oraz rozwiązań odnawialnych i zgodnych z zasadami GOZ, przy jednoczesnym zachowaniu bioróżnorodności oraz zbilansowaniu ilości emitowanego i redukowanego z atmosfery dwutlenku węgla.
Poza celami długoterminowymi, koncern ogłosił też nowe wytyczne korporacyjne sięgające roku 2030 i zgodne z wytycznymi tzw. „scenariusza 1,5 stopnia”.

Do tego czasu firma zamierza obniżyć o 50% bezwzględną emisję gazów cieplarnianych, powstających podczas realizowanych przez nią działań operacyjnych (gdzie punktem odniesienia jest rok 2019). Dotyczy to zarówno emisji bezpośrednich (powstałych podczas procesów produkcyjnych), pośrednich (związanych z pozyskiwaniem elektryczności i energii cieplnej) jak też generowanych w całym łańcuchu dostaw. Plany te zostały zaaprobowane przez organy nadzorujące Science Based Targets, która jest wspólnym projektem CDP (Climate Disclosure Project), Organizacji Narodów Zjednoczonych (w ramach paktu UNGC), Światowego Instytutu Zasobów (WRI) i organizacji WWF (World Wide Fund for Nature).

Źródło: Stora Enso

Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak