- Reklama -spot_imgspot_img

Stora Enso podsumowuje udany 4. kwartał 2017

- Reklama-

Stora Enso poinformowała o wynikach finansowych za 4. kwartał 2017 r. oraz za pełny rok. Zarówno w ostatnich trzech miesiącach 2017, jak też w całym roku 2017, skandynawski koncern odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego EBIT. To w dużej mierze efekt strategicznych inwestycji zrealizowanych w zakładach produkcyjnych w Beihai (Chiny), Varkaus (Finlandia) i Murowie (Polska), co wpłynęło na znaczące zwiększenie dostaw w skali globalnej.

W tradycyjnym komunikacie do akcjonariuszy i udziałowców Karl-Henrik Sundström – CEO koncernu podkreślił, że Stora Enso osiągała wzrosty przychodów ze sprzedaży we wszystkich czterech kwartałach 2017 r. Prognozy kierownictwa firmy na 1. kwartał 2018 przewidują wynik finansowy zbliżony do osiągniętego w ostatnich trzech miesiącach 2017.

- Reklama -

Kolejny, czwarty kwartał ze wzrostem sprzedaży

W 4. kwartale 2017 skandynawski koncern osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 2 511 mln euro, odnotowując wzrost o 3% (i 6,2% przy wyłączeniu działu papierów) w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Zysk operacyjny EBIT osiągnął w ostatnich trzech kwartałach 2017 r. poziom 280 mln euro, co oznacza z kolei wzrost aż o 46,6% (ze 191 mln euro w 4. kwartale 2016).

To przede wszystkim efekt rozpoczęcia produkcji w ramach naszych strategicznych inwestycji zrealizowanych w Beihai, Varkaus i Murowie oraz cen wytwarzanych tam produktów – podkreślał Karl-Henrik Sundström

Udany rok 2017

Przychody ze sprzedaży Stora Enso w całym roku 2017 wyniosły 10 045 mln euro, co oznacza 25% wzrost w porównaniu z rokiem wcześniejszym (9 802 mln euro). Wyłączając dział papierów, wskaźnik ten wyniósł 8,5%. Zysk operacyjny EBIT wzrósł w ub.r. o 13,6% do poziomu 1 004 mln euro (przy 884 mln euro w 2016 roku), zaś marża zysku EBIT wyniosła 10%.

Na podstawie informacji firmy Stora Enso

spot_img
spot_img

weź udział w ankiecie | nowe

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytanie pochodzi z całej grupy dotyczącej "EKOLOGII".

Czy bycie "EKO" utrudnia, czy ułatwia funkcjonowanie na rynku?

Czy Twoi klienci dokonują zakupu (produkcja) z uwzględnieniem materiałów "EKO"?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Aktualne wydanie

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

więcej podobnych