spot_imgspot_img

Tour de Sonora. Ekologicznie i ekonomicznie w KRM Druk

W naszym cyklu przedstawiamy drukarnie, które zdecydowały się na wprowadzenie rozwiązań „eko” w obszarze przygotowalni. Tym razem trafiliśmy do warszawskiej drukarni KRM Druk, w której do produkcji wykorzystywane są płyty Kodak Sonora.

- Reklama-

Drukarnia, która jako jedna z dwóch polskich drukarni została wyróżniona Green Leaf Award przez firmę Kodak. O drukarni, wdrożeniu technologii firmy Kodak rozmawiamy z Karoliną Miller-Czech, prezesem zarządu firmy KRM Druk.

Jak to się stało, że zainteresowaliście się płytami Kodak Sonora?

Przeprowadziliśmy konsultacje wśród osób z branży, jak również zrobiliśmy porównanie dostępnych na rynku technologii. Po bardzo pozytywnych rekomendacjach uznaliśmy, że płyty te będą najlepszym rozwiązaniem. Jest to również technologia zgodna z naszą misją i proekologicznym podejściem. Jesteśmy świadomi wpływu nadmiernej produkcji odpadów na otoczenie, dlatego wybraliśmy rozwiązanie, które będzie nie tylko korzystne dla nas, lecz także przyjazne środowisku. Płyty bezprocesowe nie generują żadnych odpadów chemicznych i nie wykorzystują wody, dlatego też okazały się idealnym wyborem.

Pod uwagę braliśmy wszystkie kwestie operacyjne i ekonomiczne. Warto podkreślić, że wydajność i jakość tych płyt jest bardzo wysoka, a przy tym rozwiązania te są trwalsze niż rozwiązania innych producentów. Proces naświetlania jest także o wiele prostszy niż w przypadku płyt procesowych i trwa krócej. Brak wywoływarki całkowicie eliminuje zużycie chemii i wody. Jesteśmy dość młodą firmą i nie próbowaliśmy wcześniej korzystać z innych rozwiązań. Przekonały nas natomiast właściwości płyt Kodaka i praktycznie od razu zdecydowaliśmy się podjąć świadomą decyzję o przejściu na płyty bezprocesowe.

Na jakich urządzeniach pracujecie?

Obecnie drukujemy na offsetowych maszynach firmy Heidelberg oraz na maszynach cyfrowych Konica Minolta.

Karolina Miller-Czech

Jak wygląda kwestia uzyskiwanej jakości w przypadku płyt Kodaka?

Musieliśmy się nieco do nich „przyzwyczaić”, metodą prób i błędów. Przy każdej nowej technologii trzeba brać pod uwagę fakt, że pewne procesy i ludzkie przyzwyczajenia sprawiają, że w okresie testowym nie wszystko się udaje. Ale u nas już po miesiącu jakość naświetlonych płyt stała się praktycznie idealna i na chwilę obecną nie mamy żadnych reklamacji.

- Reklama -

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Twoim zdaniem, co jest największym zagrożeniem dla biznesu (poligrafii) w najbliższym czasie?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych