spot_imgspot_img

Tour de Sonora. Ekologicznie i ekonomicznie w KRM Druk

W naszym cyklu przedstawiamy drukarnie, które zdecydowały się na wprowadzenie rozwiązań „eko” w obszarze przygotowalni. Tym razem trafiliśmy do warszawskiej drukarni KRM Druk, w której do produkcji wykorzystywane są płyty Kodak Sonora.

- Reklama-

Na skutek zapaści spowodowanej przez pandemię, mieliśmy problem z utrzymaniem dotychczasowych klientów, dlatego też naszym celem stało się aktywne pozyskiwanie nowych kontrahentów poprzez poszerzanie oferty produktów i usług. Obecnie jesteśmy w trakcie automatyzacji pewnych procesów w firmie – na ten moment jednak nie możemy zdradzić więcej szczegółów. W momencie, gdy uda nam się przejść do kolejnego etapu, będziemy mogli powiedzieć na ten temat nieco więcej. Nadal pozostajemy jednak w temacie druku akcydensowego.

Zauważamy, że coraz większa część naszych klientów zmniejsza nakłady kosztem czasu. Coraz więcej pojawia się krótkich, personalizowanych serii zleceń. Przy tego typu zamówieniach, maszyny offsetowe są zbyt kosztowne. Bierzemy to pod uwagę planując modernizację naszego parku maszynowego. Liczymy na to, że maszyny cyfrowe z czasem wyprą rozwiązania offsetowe, mimo że nie da się wszystkiego zastąpić. Jak wiadomo, urządzenia cyfrowe także mają swoje miesięczne limity, jeśli chodzi o wydruki, co nie jest do końca opłacalne przy większych nakładach. Myślę, że nastąpi dywersyfikacja, dzięki której maszyna offsetowa stanie się pewnego rodzaju backupem, a nie głównym urządzeniem drukującym w firmie. Za jakiś czas zapewne stanie się to standardem.

Czy przewidujecie wprowadzenie swoich produktów?

Bierzemy to pod uwagę. W dzisiejszych czasach bycie tylko drukarnią, która oferuje usługi wyłącznie drukowania według gotowych projektów klienta, to zdecydowanie za mało. Moim zdaniem obecnie drukarnia musi być po części także agencją reklamową, firmą doradczą, a przede wszystkim produkcyjną, która oferuje własne produkty papiernicze. Szczególnie mam tutaj na myśli cały rynek reklamowo-akcydensowy.

Obecnie jesteśmy w trakcie budowy własnego sklepu, staramy się także wejść w obszar drukarni internetowej, wykonującej usługi z zamówień składanych online. W celu uproszczenia procesu zakupu, część klientów z zamówień mailowych kierowana będzie bezpośrednio na stronę internetową w celu samodzielnego i szybkiego złożenia zamówienia, bez potrzeby potwierdzania i oczekiwania na ofertę z naszej strony. Z drugiej strony planujemy również kierować się do klienta detalicznego z ofertą własnych produktów.

Jeśli chodzi o personalizację druku, widzimy w tym duży potencjał na rynku, który nie jest wykorzystany w żaden sposób w Polsce. Mało osób o tym wie i niewielu z nich zdaje sobie sprawę, jak ciekawe produkty można dzięki temu uzyskać. Bardziej świadomi tego wydają się być producenci, którzy wykorzystują chociażby personalizowane etykiety, dlatego ta część branży przeżywa obecnie wielki boom. Jeżeli chodzi o wykorzystanie produktów papierowych jest to rynek zdecydowanie rozwijający się, pomimo tego, że ludzie teoretycznie mniej czytają.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Mirosław Pawliński

Cały materiał ukazał się na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional w ramach realizowanego cyklu “Tour de Sonora” w 2021 roku.

- Reklama -

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Twoim zdaniem, co jest największym zagrożeniem dla biznesu (poligrafii) w najbliższym czasie?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych