spot_imgspot_img

Tour de Sonora. Podążając w wytyczonym kierunku

Są tacy, którzy z powodu pojawienia się pandemii narzekają na brak zleceń, możliwości rozwoju, możliwości inwestowania, itd. Ale to wszystko nie dotyczy podwarszawskiej drukarni ArtDruk, którą odwiedziliśmy kilka tygodni temu.

- Reklama-

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad ukierunkowaniem handlowców na budowanie jeszcze głębszych relacji z klientami pod względem doradczym?  

Może to będzie kontrowersyjne, ale mamy wrażenie, że nie wszyscy klienci oczekują głębszych relacji. Jest grupa klientów, których interesuje wyłącznie złożenie zlecenia do zaufanego wykonawcy i profesjonalna bezproblemowa obsługa, najlepiej bez zbędnej komunikacji, a my jesteśmy od tego, żeby tak właśnie pracować tzn. w określonej dacie, godzinie, miejscu, jakości oraz standardzie dostarczyć gotowy produkt. Dopilnowaniem tego zajmują się nasi opiekunowie – handlowcy i doradcy klienta, którzy na życzenie informują ich o wszystkich etapach zlecenia.

Natomiast my, jako osoby zarządzające, stale myślimy nad usprawnieniami i rozważamy wprowadzanie nowych rozwiązań. Na dzisiaj stawiamy na profesjonalną obsługę zorientowaną na potrzeby klienta, a nasi handlowcy to nie tylko doradcy, ale również wsparcie techniczne.

Od lewej: Adam Plichta i Andrzej Łuniewski

Czy staracie się spełniać potrzeby klientów według ich szczegółowych wytycznych, czy też proponujecie im bardziej efektywne rozwiązania?  

Wsłuchujemy się zarówno w potrzeby rynku, jak i naszych klientów. Jesteśmy w gotowości do realizacji wszystkich zaplanowanych przez nich zleceń. Często proponujemy rozwiązania najbardziej korzystne pod względem ekonomicznym. W przyszłości prawdopodobnie będziemy jeszcze bardziej zacieśniać te relacje. Obecnie skupiamy się na tym co robimy i dzięki naszym technologom staramy się pokazywać naszym klientom jak najlepsze rozwiązania.

Dlaczego ArtDruk nie zdecydował się na druk cyfrowy i nadal pozostaje przy tradycyjnym? 

Z tego samego względu, dla którego nie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie platformy internetowej oraz e-drukarni. Wolimy zrobić to porządnie lub po prostu poczekać, aż przyjdzie na to odpowiednia pora. Głównie skupiamy się na druku offsetowym, drukujemy na papierach z roli i idziemy w kierunku produkcji, które wcześniej robione były na maszynach rolowych i heatsetowych. Nasza działalność idealnie wpisuje się pod offset, dlatego też wybieramy te produkcje z rynku, które pasują do naszego dzisiejszego procesu technologicznego. Poruszamy się w zakresie średnich i dużych produkcji, ale oczywiście analizujemy obecnie rozwijające się trendy na rynku poligraficznym.

Można tutaj powiedzieć, że staramy się robić to co oczekują nasi klienci – to ich pomysł jest zalążkiem sukcesu, a my go drukujemy…

Rozmawiał Mirosław Pawliński

Cały materiał ukazał się na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional w ramach realizowanego cyklu “Tour de Sonora” w 2021 roku.

- Reklama -

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Twoim zdaniem, co jest największym zagrożeniem dla biznesu (poligrafii) w najbliższym czasie?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych