Trzeba na pewno się dobrze przygotować

Paweł Szarubka
- reklama -

O dotacjach unijnych wiemy już od wielu lat. Czas pokazał, że wiele z nich zostało zrealizowanych i dzisiaj mogą być przykładem na wspaniały rozwój firmy. Przydarzyło się również, że część inwestycji była chybiona. Czy z perspektywy czasu i doświadczeń jakie zebraliśmy, dotacje nadal są atrakcyjną formą rozwoju naszego biznesu? Te i inne pytania skierowaliśmy do naszego eksperta finansowego, Pawła Szarubki z firmy Reprograf.

Czy temat dotacji nadal powinien być dla nas interesujący? Po moich wizytach w drukarniach mogę śmiało powiedzieć, że wiedza wielu osób ogranicza się tylko do ogólnych „plotek”.

Paweł Szrubka: Nie ma co kryć, że drukarnie bez względu na to, czy dotacje unijne są, czy ich niema, będą inwestować w swój rozwój. Bez nowych maszyn drukujących, szybszych, nowocześniejszych, bardziej wydajnych, ekologicznych itd., konkurowanie na tym rynku jest niezwykle trudne. Mało tego. Mogę na bazie doświadczenia powiedzieć, że bez milowych kroków inwestycyjnych, drukarnia zostanie w tyle i to prawie każda.

Warto zauważyć, że w nadchodzącej transzy możemy zyskać aż do 70% funduszy na zakup technologii a w specyficznych typach projektów może być to nawet 85%.

Więcej na łamach czasopisma ŚWIAT POLIGRAFII PROFESSIONAL.

- reklama -
A N K I E T A

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu grudniowym przedstawimy podsumowanie.