spot_imgspot_img

W 100% pozbawiona plastiku butelka do napojów spirytusowych wykonana z papieru

Diageo, producent Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness, ogłosił dziś, że stworzył coś, co określa jako pierwszą na świecie butelkę do napojów spirytusowych w 100% pozbawioną plastiku, wykonaną z papieru, podobno w całości z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony.

Produkt jest wykonany z masy celulozowej pozyskiwanej w sposób zrównoważony, aby spełnić normy bezpieczeństwa żywności i oczekuje się, że będzie można go w pełni poddać recyklingowi w standardowych strumieniach odpadów.

Technologia firmy Pulpex Limited pozwala na produkcję różnorodnych, pozbawionych tworzyw sztucznych, butelek z pojedynczą formą, które mogą być wykorzystywane w szerokim zakresie dóbr konsumpcyjnych. Opakowania zostały zaprojektowane tak, aby mieściły różnorodne produkty płynne i będą stanowić część zaangażowania Diageo w realizację 12 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ: “Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja”.

Butelka, która wkrótce zadebiutuje z Johnnie Walker, jest wynikiem współpracy Diageo z firmą zarządzającą przedsięwzięciami Pilot Lite w zakresie uruchomienia Pulpex Limited, nowej firmy zajmującej się zrównoważoną technologią pakowania.

Mając na celu zapewnienie, że technologia ta może być stosowana w każdej dziedzinie życia, Pulpex Limited utworzył konsorcjum partnerskie składające się z wiodących na świecie firm FMCG w niekonkurujących ze sobą kategoriach, w tym Unilever i PepsiCo, a kolejni partnerzy mają zostać ogłoszeni jeszcze w tym roku.

Każdy z partnerów konsorcjum zamierza wprowadzić na rynek własne markowe butelki papierowe, oparte na projekcie i technologii Pulpex Limited, w 2021 roku.

Ewan Andrew, chief sustainability officer w Diageo PLC, skomentował: “Jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć ten pierwszy na świecie produkt. Nieustannie staramy się przesuwać granice w dziedzinie zrównoważonych opakowań, a ta butelka ma potencjał, by stać się naprawdę przełomowa. Dobrze się składa, że wprowadzamy ją na rynek z Johnnie Walker, marką, która często przewodziła innowacjom przez 200 lat swojego istnienia.”

Sandy Westwater, dyrektor Pilot Lite powiedział: “Jesteśmy zachwyceni, że możemy współpracować z liderami globalnych marek w tym konsorcjum. Pracując razem, możemy wykorzystać zbiorową siłę marek, aby pomóc zminimalizować ślad środowiskowy opakowań poprzez zmianę zachowań produkcyjnych i konsumenckich.”

Źródło: Diageo

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak