Korzyści z wdrożenia systemów workflow i MIS oraz studia przypadku, prezentujące tego typu implementację; integracja procesów produkcyjnych i biznesowych (w tym administracyjnych); prezentacja rozwiązań software’owych – to najważniejsze aspekty webinarium zorganizowanego przez firmy Agfa (producenta oprogramowania workflow – Apogee oraz Asanti) i Dataline (twórcę systemu MIS – MultiPress).

Wydarzenie było skierowane z jednej strony do arkuszowych drukarń komercyjnych, z drugiej – do cyfrowych drukarń wielkoformatowych, poszukujących sposobów na optymalizację swoich działań, zarówno w obszarze produkcji, jak też administracji.

Zorganizowane zostało w ramach cyklu spotkań Studio 4D48, zainicjowanych przez firmę Agfa w czerwcu ub.r.

Integracja w drukowaniu offsetowym i cyfrowym w praktyce

W kolejnej części webinarium Christoph Krohn i Erik Peeters zaprezentowali wspólne zastosowanie oprogramowania Apogee/Asanti i MultiPress. Krok po kroku pokazano procesy przygotowania pliku, realizowane w systemie MIS (m.in. w oparciu o moduł kalkulacji), a następnie jego przetwarzania w workflow produkcyjnym na podstawie danych dostarczonych poprzez format JDF i wysłania zwrotnych informacji do systemu zarządzania firmą dzięki JMF.

Prelegenci podkreślali, że Agfa i MultiPress są członkami-założycielami konsorcjum CIP4, którego misją jest tworzenie otwartych środowisk produkcyjnych i zapewnienie możliwie największej kompatybilności pomiędzy rozwiązaniami różnych producentów.v

O praktycznych aspektach integracji rozwiązań obu dostawców Christoph Krohn i Erik Peeters rozmawiali z przedstawicielami drukarń, które zdecydowały się na wdrożenie oprogramowania Apogee/Asanti i MultiPress. Pierwszym gościem studia 4D48 był Patrick Cleus – dyrektor operacyjny w dwóch belgijskich drukarniach, tworzących rodzinny holding – Albe De Coker i Bredero Graphics.

Pierwsza z nich specjalizuje się w druku komercyjnym, produkcji albumów książkowych, rozwiązaniach Sign & Display oraz tapetach ściennych. Druga koncentruje swoją działalność na ulotkach oraz drukach typu direct marketing. Rozwiązania bazujące na formacie JDF są tu obecne od ponad 10 lat, natomiast wdrożenie systemów Apogee i MultiPress zostało – jak podkreślał Patrick Cleus – niejako wymuszone przez rynek. Głównymi przesłankami do rozpoczęcia tego projektu było znalezienie oszczędności finansowych i czasowych.

Jak dodał, implementacja w części związanej z drukowaniem offsetowym, będąca rozbudowanym i niełatwym projektem, jest finalizowana i wkrótce jej efekty powinny być widoczne. Zaznaczył jednocześnie, że wdrażanie tego typu wspólnej platformy, bazującej na formacie JDF, staje się nieodzowne dla każdej drukarni, która chce funkcjonować na współczesnym rynku.

Czytaj również:

Drugim gościem webinarium był Dennis Van Der Lingen – dyrektor belgijskiej drukarni cyfrowej Dacar Digital Printing, obsługującej klientów z regionu Beneluksu (m.in. producentów stoisk, firmy wysyłkowe, inne drukarnie czy profesjonalnych fotografów) w zakresie systemów Sign & Display i projektów wystawienniczych.

Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 15 osób, a w skład jego parku sprzętowego wchodzi m.in. sześć ploterów wielkoformatowych, w tym trzy dostarczone przez firmę Agfa: Jeti Tauro, Jeti Titan i Anapurna LED. W swojej produkcji drukarnia wykorzystuje różne media powszechnie stosowane w produkcji Sign & Display: tekstylia, panele, samoprzylepne folie winylowe i inne. Od dłuższego czasu w produkcji wspiera ją kompleksowe rozwiązanie, składające się z oprogramowania firm Agfa i Dataline. Jak zapewniał Dennis Van Der Lingen, integracja systemu Multipress z wchodzącym w skład systemu Apogee modułem StoreFront okazała się niezwykle istotna w kontekście sprawnej obsługi wielu zleceń.

Każdego dnia do firmy spływa średnio 160-260 prac, które – w obszarze przetwarzania plików – obsługują zaledwie trzy osoby. Dyrektor drukarni podkreślał, że bez wydajnego, zoptymalizowanego i odpowiednio skonfigurowanego workflow i MIS tak duża wydajność nie byłaby możliwa do osiągnięcia, a skomplikowane prace (np. uwzględniające różne wersje tego samego produktu) – trudne do przetworzenia. Dodał też, że zaproponowane przez firmy Agfa i Dataline wspólne rozwiązanie całkowicie spełnia potrzeby przedsiębiorstwa. Pytany o dalsze plany, wymienił przede wszystkim usprawnienia w kontekście samego procesu produkcji, np. robotyzację etapu podawania i odbierania mediów.

Tradycją webinariów organizowanych przez firmę Agfa stała się możliwość zadawania pytań podczas spotkania. Tak też było tym razem – uczestniczący w wydarzeniu klienci poruszali w nich różne kwestie, zarówno związane ze współpracą firm Agfa i Dataline, jak też stricte techniczne, dotyczące szczegółów funkcjonowania obu rozwiązań software’owych.

Źródło: Agfa

 

- reklama -

ANKIETA!
Bądźcie aktywni! Warto wyrażać swoje zdanie!

Czy korzystasz z webinariów?

Co cenisz w organizowanych webinariach?