spot_imgspot_img

Więcej niż opakowanie: Choppy Bike na bazie rozwiązania Stora Enso

- Reklama-

Jak pokazuje przykład Choppy Bike, rozwiązania stworzonego przez łotewską firmę STUM, funkcjonalność opakowania wykracza czasami poza jego standardowe ramy i staje się ono produktem użytkowym. Opracowany przez tę firmę projekt opakowania na rower dziecięcy, uwzględnia znajdującą się w środku grę, co ma zwiększyć interakcję z użytkownikiem, w tym przypadku – z dzieckiem. Co więcej, jednym z parametrów brzegowych było wyeliminowanie kleju przy jego produkcji, co się udało. Całość została stworzona z zastosowaniem podłoży produkowanych przez Stora Enso i rozwiązań opakowaniowych, oferowanych przez ten koncern.

„Zależało nam, by opakowanie to zawierało ciekawą wartość dodaną – tłumaczy Aldis Bliscons, projektant ze studia designu STUM. – W zamyśle nie chcieliśmy stworzyć wyłącznie pudełka na rower, ale funkcjonalny produkt, który kryje dodatkowy produkt codziennego użytku”.

Nieco wcześniej Aldis Biscons i Toms Grinbergs, jego partner biznesowy, opracowali koncepcję wykonanego z drewna roweru biegowego dla dzieci, pod nazwą Choppy Bike. Projektując niezbędne opakowanie, uwzględnili podejście stosowane od lat przez Stora Enso. Tak narodził się pomysł niestandardowej funkcjonalności opakowania, a w ślad za nim – jego prototyp.

Lista życzeń studia STUM względem projektowanego opakowania uwzględniała m.in. następujące elementy: wykorzystanie na pudełku tylko jednego koloru z uwagi na chęć ograniczenia ilości farb; wyeliminowanie kleju z konstrukcji opakowania; kompaktowy design, przekładający się na zastosowanie minimalnej ilości materiału; zastosowanie surowców, które w 100% można poddać recyklingowi. Jednak, jak podkreślają właściciele firmy, zanim opakowanie trafi do odzysku, w ich zamyśle miało oferować wartość dodaną i służyć jako gra.

„Gdy szalone pomysły stają się rzeczywistością”

„Było dla nas ogromną frajdą móc współpracować z Tomsem i Aldisem przy opakowaniu na rower Choppy Bike – przyznaje Girts Libeks, Design & Innovation Manager w Stora Enso, odpowiedzialny za kraje bałtyckie. – Mieli oni do zaproponowania wiele szalonych pomysłów, zaś moją rolą było ich przełożenie na możliwe do zrealizowania rozwiązanie”.

Aldis Biscons i Toms Grinbergs uznali, że opakowanie ma samo w sobie być pewną wartością, już po wyjęciu z niego roweru i jego złożeniu. W efekcie, po otwarciu pudełka oczom dziecka ukazuje się gra przygodowa, której grafika zdobi dno opakowania i jego poszczególne elementy. W skład zespołu firmy STUM wchodzi m.in. artysta-grafik, który z dużą dokładnością narysował wszystkie jej elementy, zachowując przy tym dużą otwartość względem użytkownika.

„Nie ma tu wytyczonych zasad gdy, gdyż zależało nam na wyzwoleniu w dziecku kreatywności i stworzeniu ich we własnym zakresie” – tłumaczy Toms Grinbergs…

Źródło: Stora Enso


Prenumeruj nasz e-Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytanie brzmi następująco:

Czy bycie "EKO" utrudnia, czy ułatwia funkcjonowanie na rynku?

Czy Twoi klienci dokonują zakupu (produkcja) z uwzględnieniem materiałów "EKO"?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych