Xerox, od momentu powstania rankingu World’s Most Ethical Companies w 2006 roku, był w nim zawsze uwzględniany. To jedna z dwóch organizacji doceniona w kategorii firm branży Technology Services. Umieszczenie w rankingu świadczy o zaangażowaniu organizacji w prowadzenie rzetelnych i etycznych praktyk biznesowych.
W ostatniej edycji rankingu doceniono 135 organizacji, działających w 23 krajach i 57 branżach. Jak podają twórcy zestawienia, część uwzględnionych firm wykazała się rekordowymi wynikami w zakresie zaangażowania swojego i interesariuszy w działania lokalnych społeczności. Kluczowym czynnikiem były: mierzenie i polepszanie kultury, transparentność, różnorodność, a także inkluzyjność prowadzonych działań.
Społeczna odpowiedzialność biznesu
To kolejny raz, kiedy Xerox zostaje doceniony za swoje działania na rzecz propagowania etyki i zrównoważonego rozwoju. Także CS Magazine, tytuł monitorujący społeczną odpowiedzialność biznesu w Stanach Zjednoczonych, umieścił firmą, po raz siódmy z rzędu, w zestawieniu dotyczącym działań na rzecz środowiska, działań włączających czy filantropijnych. Zdaniem twórców raportu na szczególną uwagę zasługują programy Xerox Green World Alliance, Electronic Industry Citizenship Coalition i Xerox Philantrophy, które operują kolejno w obszarach recyclingu, monitorowania równości w miejscu pracy i działalności woluntarnej pracowników giganta IT.
Działania na rzecz cyberbezpieczeństwa
Firma ma także zasługi na polu cyberbezpieczeństwa. Jej zespół Xerox Global Security Services został nagrodzony podczas gali CS050 Awards. Jury doceniło starania firmy o włączenie zasad ochrony informacji do codziennej komunikacji z pracownikami, interesariuszami i partnerami.
Uwagę jury zwróciły dwa rozwiązania firmy: wewnętrzny proces o nazwie QwikSolver, który pomógł podejmować szybkie decyzje bez ryzyka ujawnienia tajnych danych, a także portal służący zarządzaniu ryzykiem związanym z cyberzagrożeniami. Ten drugi pomaga zespołowi Xerox Cyber Threat Intelligence (CTI) szybko dzielić się informacjami na temat potencjalnych ataków, raportować je, śledzić i mierzyć.
Na podstawie informacji firmy Xerox