- Reklama -spot_imgspot_img

Zrównoważony rozwój

Coraz częściej korzystamy ze sformułowania „zrównoważony rozwój”. Kiedy zaczynamy drążyć ten temat, okazuje się, że w części słyszymy dużo sloganów a mało konkretów. Ponieważ chcemy odkodować to sformułowanie, skierowaliśmy kilka pytań do wybranych firm posiadających dokładnie opracowaną informację i wyniki zamieszczamy poniżej.

- Reklama -

Warto zwrócić uwagę, że „zrównoważony rozwój” do nie to samo co „eko”. Choć są ze sobą nierozerwalne, jednak opisują zupełnie inne obszary działania i filozofię.

Zrównoważony rozwój – tę nazwę zaczynają wykorzystywać niemal wszyscy, co ona oznacza dla Was, dla Waszej firmy?

Emilia Demczur, Piotr Lis; 3M Poland: Pojęcie zrównoważonego rozwoju faktycznie jest coraz bardziej obecne w przekazach formułowanych przez przedsiębiorstwa. I słusznie, bo nie sposób prowadzić  odpowiedzialnego biznesu bez kontekstu środowiskowego czy społecznego. Co ważne, widać postęp w rozumieniu tego pojęcia – firmy jako przedstawiciele i liderzy gospodarki działają w tym zakresie coraz bardziej świadomie, planując rozwój i poszczególne inwestycje.

Zdecydowanie przesuwa się środek ciężkości związany z wykorzystywaniem pojęcia zrównoważonego rozwoju – to już nie „moda”, przejawiająca się głównie szafowaniem pojęciem w przekazach medialnych, ale realna potrzeba, konieczność.

W praktyce realizacja strategii zrównoważonego rozwoju zakłada perspektywę planowania
długoterminowego rozwoju przedsiębiorstwa przy świadomości bieżących wyzwań,
inwestycję w wiedzę i technologię, a przede wszystkim tworzenie rozwiązań kompromisowych pomiędzy rozwojem biznesowym a uwarunkowaniami i potrzebami
środowiskowo-społecznymi.

3M jest obecna na rynku od 30 lat i od początku kreuje i realizuje swoje inwestycje w kontekście długofalowym, z myślą o ochronie środowiska i zdrowia, poprawie bezpieczeństwa oraz rozwoju edukacji. Jako firma technologiczna i produkcyjna, zasady zrównoważonego rozwoju wdraża równolegle i systematycznie na obu tych poziomach. Działania firmy opierają się na fundamencie naukowym.

Misją 3M jest: ulepszać każdy biznes, każdy dom i każde życie. Z myślą o tych celach tworzy innowacyjne rozwiązania, bazując na nauce i wiedzy, które pozwalają osiągnąć wzrost gospodarczy wspierany przez środowisko naturalne i społeczne…

Więcej w wydaniu lipcowo-sierpniowym czasopisma Świat Poligrafii Professional.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

Ankieta | Weź w niej udział!

Bierz udział w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję!

O ile % jesteście zmuszeni podnieść swoje ceny dla klientów, by zniwelować podwyżki: prądu, paliwa, materiałów itd.?


Wyniki i omówienie ankiety znajdziesz na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój udział.

Partnerzy wortalu

Aktualności / News

- Reklama -spot_img

więcej podobnych